מפגעי עשן וריח חמורים מהם סובלים תושבי היישוב שוהם בחודשים האחרונים, שמקורם בשריפה בלתי חוקית של פסולת בכפרים ערביים הממוקמים ממזרח לקו הירוק, הביאו את ראשי המועצה לזמן לפגישה בשטח את בכירי המשרד להגנת הסביבה, בהם השרה תמר זנדברג.
המפגש התקיים באמצע השבוע שעבר, ופרט לשרה נכחו בו ראש המועצה, איתן פטיגרו, מנכ"לית המשרד הממשלתי, גלית כהן, סגן יו"ר מועצת שוהם, איתן ליליוס, וח"כ מוסי רז (מרצ), תושב שוהם.
2 צפייה בגלריה
ביקור הבכירים
ביקור הבכירים
ביקור הבכירים
(צילום: פרטי)
קראו גם:
במהלך הסיור הבהיר פטיגרו לבכירי המשרד להגנת הסביבה, כי בשנתיים האחרונות סובלים תושבי שוהם יותר ויותר מהמפגעים של ריח השריפות והעשן המגיעים מאתרי הפסולת הפיראטיים, והתלונן על כך שהמדינה אינה מספקת לתושבי שוהם הגנה מספקת.
"אנחנו זוכים לשיתוף פעולה של המשרד להגנת הסביבה ושל אנשי המינהל האזרחי, האחראים על הנעשה בשטחים, אבל זה נעשה רק באופן נקודתי", אומר פטיגרו, "ובהחלט יש מקום לתוכנית מקיפה לפתרון הבעיה".
2 צפייה בגלריה
(צילום להמחשה: שאטרסטוק)
אחד מתושבי שוהם, רענן אלמוג, מספר על המטרד הפוגע באיכות חיי התושבים: "השריפות מוצתות כמעט על בסיס שבועי, ובימים של רוח מזרחית חזקה אין סיכוי שלא להריח את הריחות הלא נעימים, בטח בשעות הערב. יש לילות שאין לנו ברירה אלא לסגור את כל חלונות ותריסי הדירה, כדי שנוכל לשבת בשקט, וכדי שכולנו נוכל לישון כמו שצריך. זו תופעה שממנה סובלים לא מעט יישובים ישראליים שממוקמים בסמוך לקו התפר, והגיע הזמן שבמדינה יעשו משהו בנושא".

לפני שנפרדו, הבטיחה השרה זנדברג לפטיגרו כי משרדה ירכז מאמצים לטיפול בתופעה.
"התרשמתי מאוד מפעילות המועצה לקידום איכות החיים ביישוב ובסביבתו", אומרת השרה זנדברג, "ונושא שריפות הפסולת נכנס השנה לראש סדר העדיפויות במשרד להגנת הסביבה. אנחנו פועלים מבחינת אכיפה של הצתת השריפות, והן בנושא של טיפול בפסולת, שהוזנח בישראל במשך שנים רבות, ושיתוף הפעולה עם הרשויות חיוני ונמשיך בו".
כל העדכונים - חדשות מודיעין