עשרות הורים וילדים, תלמידי בית ספר "אסיף" במודיעין הפגינו הבוקר (רביעי) מחוץ לבניין העירייה במחאה על העובדה שילדיהם בשכבות ה'-ו' לומדים רק 14 שעות שבועיות. זאת לפי המתווה המינימאלי של משרד החינוך, הקובע לפחות 14 שעות לימוד פרונטאליות ולמידה מרחוק.
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול בניין העירייה
הפגנה מול בניין העירייה
הפגנה מול בניין העירייה
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול בניין העירייה
הפגנה מול בניין העירייה
הפגנה מול בניין העירייה
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
הפגנה מול בניין העירייה
הפגנה מול בניין העירייה
הפגנה מול בניין העירייה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
ההורים והילדים נשאו שלטים בהם טענו לאי שיוויון וקראו לראש עיריית מודיעין "להתעורר".
"נגיע לכאן כל יום", הסבירו ההורים והוסיפו: "אם הם לא לומדים בביה"ס לפחות שילמדו שיעור בדמוקרטיה. החינוך של הילדים שלנו הוא לא הפקר. ראש העירייה שלנו, חיים ביבס, יכול למצוא פתרונות אבל זה לא היה לו מספיק חשוב עד עכשיו- כנראה שהוא לא סופר את הילדים שלנו ואותנו".
לדברי המפגינים היום השתתפו בהפגנה רק הורים ותלמידים מ"אסיף" אך בהמשך השבוע צפויות הפגנות נוספות שאליהן יגיעו תלמידים והורים מבתי ספר נוספים בעיר הסובלים מאותה בעיה.
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "ההשקעה במערכת החינוך העירונית, תמיד הייתה ותמיד תהיה מטרת העל של העירייה. גם בתקופת הקורונה המורכבת, משקיעה העירייה מאמצים רבים בהרחבת מתווה משרד החינוך ככל הניתן, ואנו גאים בכך שהצלחנו לעשות כן, במרבית מוסדות החינוך.
בהקשר זה יש להדגיש, כי למנהלי בתי הספר ניתנה אוטונומיה מלאה ליצירת תכנית הלימודים בשיתוף פעולה עם הנהגות ההורים בהתאם למערכת השעות, כוח האדם והמבנה הפיסי של בית הספר, תוך שילוב למידה מרחוק מתקדמת. בבית הספר "אסיף", שהוא אחד הגדולים בעיר מבחינת מספר התלמידים הלומדים בו נבנתה תכנית הפעלה לבית הספר באופן המיטבי ביותר לנוכח האפשרויות בתקופת הקורונה.
חשוב לציין שתכנית זו עומדת בסטנדרטים אותם קבע משרד החינוך ואף עלו עליהם. התכנית נבנתה על ידי הנהלת ביה"ס והנהגת ההורים הבית ספרית ובכללם הורים נציגים משכבות ה' – ו' , שכבות בהם הלמידה הפיסית היא הנמוכה ביותר. עם כל זאת ולמרות המגבלות לומדים תלמידי שכבות אלו שלושה וחצי ימים בשבוע (שבוע אחד שלושה ימים ושבוע אחד ארבעה ימים לסירוגין) בנוסף התלמידים לומדים למידה מרחוק בימים בהם אינם מגיעים פיסית לבית הספר.
בקשות למציאת חלופות מחוץ לכתלי בית הספר אינן רלוונטיות וזאת משום שהמורים שהינם מועסקים של משרד החינוך אינם רשאים ללמד במבנים שנמצאים מחוץ לגדר הבית ספרית.
כאמור, הצוות הפדגוגי של ביה"ס ממשיך וימשיך ללמד את תלמידיו ולוודא את קידומם הפדגוגי ובכללם מענה רגשי ואישי בין אם בימי הלמידה מקרוב ובין אם בשעות הלמידה מרחוק.
העירייה נערכת במקביל להשאלת מחשבים אישיים לתלמידים שאין להם מחשב אישי בבית על פי רשימות שהועברו לעירייה מבית הספר , התלמידים יקבלו את המחשבים בימים הקרובים".
לעדכונים נוספים היכנסו לחדשות מודיעין