בעקבות דוח מבקר העירייה שפורסם לפני כחודש, שבו הוקדש חלק נרחב וחמור לנושא פלישות תושבים לשטחי ציבור, התקבלה ביום רביעי שעבר בישיבת מועצת העיר הצעתו לסדר של חבר המועצה ברוך בוחניק, לאכוף את החלטות מבקר העירייה וועדת הביקורת בנושא. בין היתר צוין בדוח המבקר כי הפלישות מהוות סכנה בשל העובדה שהן לעיתים חוסמות דרכי מעבר חיוניים של כוחות כיבוי האש.
2 צפייה בגלריה
ההשתלטות על שטח ציבורי במודיעין
ההשתלטות על שטח ציבורי במודיעין
מקרה של השתלטות על שטח ציבורי במודיעין - לאכוף ולמנוע מקרים נוספים
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
"במועצת העיר העלתי הצעה לסדר", אמר השבוע בוחניק, "לאכוף את החלטות מבקר העירייה וועדת הביקורת ולוודא שכל נושא הסיפוחים מטופל באופן ראוי ללא משוא פנים, ובמיוחד באזורים שנושקים ליער ומציבים סכנה קיומית ליישוב. כמו כן לתת את הדעת למעברים שנסגרו ולמעשה כל אזור בו יש נגיעה בשטחים פתוחים".
2 צפייה בגלריה
ברוך בוחניק
ברוך בוחניק
ברוך בוחניק
(צילום: פרטי)
המועצה קיבלה את בקשתו של בוחניק והוקמה ועדה בהוראת ראש העיר חיים ביבס, שבה ישתתף בוחניק ביחד עם חברי המועצה שלמה פסי, מויש לוי, שמעון גואטה וגבי אדרי, ואותה יוביל יורם כרמון מנכ"ל העיריה. "אנחנו נשתדל", אומר בוחניק, "להיות ענייניים ולגבש דרך טיפול בתוך מספר מאוד מאוד מצומצם של מפגשים בוועדה. בפן האישי: כל נושא שמסכן חיים חייב להיות מטופל בצורה מאד ברורה, כשאדר, מנהל מערך מכבי האש אומר שחסימת מעברים מסכנת את היישוב, אם חס ושלום פורצת דליקה, זאת אמירה שחייבת לקבל לא רק את היחס הנכון, אלא ביצוע מהיר, כדי להמנע מנזקים אפשריים עד כמה שניתן".
בהצעה לסדר כתב בוחניק בין היתר: "לאור ביקורת המבקר ובהתאם להחלטת מועצת העיר בישיבתה שלא מן המניין 01/20 מתאריך 5.8.2020 ונוכח חשיבות הנושא והשלכותיו, אני מציע לקיים ישיבה מיוחדת של מועצת העיר שתוקדש לעניין הפלישות לשטחי ציבור במודיעין מכבים רעות. מטרת הדיון - מימוש ההחלטה שהתקבלה לאישור ואימוץ המלצות ועדת הביקורת כפי שמפורטים בסעיפים המפורטים במסמך סיכום והמלצות הוועדה. מודגשת הכרת המועצה כי האחריות לגיבוש המדיניות וקבלת ההחלטות בהתאם, הינה של ראש העיר וחברי מועצת העיר".
כל העדכונים - חדשות מודיעין