הורים בבית הספר אסיף מוחים על מתווה הלימודים בבית ספרם. לטענתם, תלמידי כיתות ה'-ו' לומדים מעט מאוד שעות ביחס לשאר בני שכבתם ברחבי העיר ודורשים מהעירייה למצוא פתרון לבעיה.
1 צפייה בגלריה
בית ספר אסיף במודיעין
בית ספר אסיף במודיעין
בית ספר אסיף במודיעין
(צילום: פרטי)
קראו עוד:
כזכור, לפי המתווה שהציע משרד החינוך כיתות ה'-ו' מחויבות ללמוד יומיים בשבוע בבית הספר וכל השאר יכול להתקים בזום, אולם מרבית בתי הספר בעיר מצאו פתרונות שאיפשרו לתלמידי ה'-ו' ללמוד חמישה ימים בשבוע בבית הספר. בית ספר אסיף שבו כ-600 תלמידים לא הצליח למצוא מתווה כזה בשל מחסור במקום פיזי לקיים את הלימודים לפי הנדרש, וההורים חוששים שהמצ יגרום לפערים לימודיים.
במכתב של ועד הפעולה שהוקם בבית הספר אסיף להורים נכתב בין היתר: "חשוב לנו לעדכנכם כי לקראת פתיחת השנה החדשה ועם קבלת מידע על מערכת השעות בבית הספר שלנו, נפלה ההבנה כי תלמידי שכבות ה'-ו' בבית הספר שלנו נפגעים אנושות במתווה הקיים. משום כך, התכנסנו באופן ספונטני, נציגי הורים משכבות ה'-ו' לצוות פעולה שמטרתו מציאת פתרון".
המצב הקיים כרגע בבית הספר אסיף הוא כזה ששכבת ה' לומדת יומיים באמצע השבוע + יום שישי ועוד 5.3 שעות אחה"צ לסירוגין - שבוע כן/ שבוע לא – בין 17-14 שעות בסך הכל. שכבה ו' לומדת יום אחד באמצע השבוע + יום שישי, יום אחד לסירוגין שבוע כן/שבוע לא, ועוד 5.3 שעות אחה"צ לסירוגין שבוע כן/שבוע לא – בין 17-12 שעות בסך הכל. שכבה ד' לומדת 4 ימים באמצע השבוע + יום שישי – 24 שעות בסך הכל.
במודיעין מכבים רעות יש 29 בתי ספר יסודיים ולטענת ההורים בכל בתי הספר למעט אסיף, לומדים תלמידי שכבת ד' 5 ימים בשבוע. עוד הם מוסיפים כי ב- 23 בתי ספר שכבת ה' לומדת 5 ימים בשבוע, ב-6 בתי ספר לא, כאשר בבית ספר אסיף לומדים הכי מעט שעות. ב- 22 בתי ספר שכבת ו' לומדת 5 ימים בשבוע, ב- 6 בתי ספר לא, כאשר בבית ספר אסיף לומדים הכי מעט שעות.

"חוסר שיוויון"

בשבועות האחרונים היה צוות הפעולה של ההורים בקשר צמוד עם הנהלת בית הספר כדי להבין מה נעשה על ידם על מנת למצוא פתרון לבעיה. "כפי שידוע לנו", הם כותבים, "הנהלת בית הספר ויו"ר הנהגת ההורים ביקשה למצוא מבנים נוספים בשטח העיר כפי שנעשה כבר ביישובים רבים ברחבי הארץ... או להציב קרוואנים ברחבת בית הספר, וקיבלה תשובה שלילית על כך ממנהל חינוך בעירייה. בטענה שאין לעירייה תקציב לכך".
"אנחנו בודקים את האפשרות של הגשת עתירה מנהלית בטענה לחוסר שוויון", כתב צוות הפעולה להורים. "אנחנו נערכים לפנייה אל מבקר המדינה בבקשה להתערבותו בנושא, מול כל מי שרלוונטי, עיריית מודיעין מכבים –רעות, משרד החינוך, משרד הבריאות. אנחנו נערכים לפנייה מחודשת אל ראש העיר, מנכ"ל העירייה, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, ראש מנהל חינוך ומבקר העירייה. לסיכום, אנחנו נחושים ואין בכוונתנו לוותר. אנו רואים אך ורק את טובת ילדינו מול עינינו...הילדים שלנו יצטרפו בכיתה ז' אל תלמידים שלמדו 5 ימים בשבוע וירגישו את הפער הלימודי".
מדוברות עיריית מודיעין מכבים רעות נמסר בתגובה:
"ההשקעה במערכת החינוך העירונית, תמיד הייתה ותמיד תהיה מטרת העל של העירייה. גם בתקופת הקורונה המורכבת, משקיעה העירייה מאמצים רבים בהרחבת מתווה משרד החינוך ככל הניתן, ואנו גאים בכך שהצלחנו לעשות כן, במרבית מוסדות החינוך.
בהקשר זה יש להדגיש, כי למנהלי בתי הספר ניתנה אוטונומיה מלאה ליצירת תכנית הלימודים בשיתוף פעולה עם הנהגות ההורים בהתאם למערכת השעות, כוח האדם והמבנה הפיסי של בית הספר, תוך שילוב למידה מרחוק מתקדמת.
בבית הספר "אסיף", שהוא אחד הגדולים בעיר מבחינת מספר התלמידים הלומדים בו נבנתה תכנית הפעלה לבית הספר באופן המיטבי ביותר לנוכח האפשרויות בתקופת הקורונה. חשוב לציין שתכנית זו עומדת בסטנדרטים אותם קבע משרד החינוך ואף עלו עליהם.
התכנית נבנתה על ידי הנהלת ביה"ס והנהגת ההורים הבית ספרית ובכללם הורים נציגים משכבות ה' – ו', שכבות בהם הלמידה הפיסית היא הנמוכה ביותר. עם כל זאת ולמרות המגבלות לומדים תלמידי שכבות אלו שלושה וחצי ימים בשבוע (שבוע אחד שלושה ימים ושבוע אחד ארבעה ימים לסירוגין) בנוסף התלמידים לומדים למידה מרחוק בימים בהם אינם מגיעים פיסית לבית הספר.
בקשות למציאת חלופות מחוץ לכתלי בית הספר אינן רלוונטיות וזאת משום שהמורים שהינם מועסקים של משרד החינוך אינם רשאים ללמד במבנים שנמצאים מחוץ לגדר הבית ספרית.
כאמור, הצוות הפדגוגי של ביה"ס ממשיך וימשיך ללמד את תלמידיו ולוודא את קידומם הפדגוגי ובכללם מענה רגשי ואישי בין אם בימי הלמידה מקרוב ובין אם בשעות הלמידה מרחוק.
העירייה נערכת במקביל להשאלת מחשבים אישיים לתלמידים שאין להם מחשב אישי בבית על פי רשימות שהועברו לעירייה מבית הספר , התלמידים יקבלו את המחשבים בימים הקרובים".
כל העדכונים - חדשות מודיעין