בשבוע שעבר הוגשו בבית משפט השלום בראשון לציון כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים נגד צעיר תושב מודיעין, בגין מכירת סמים לשישה בני נוער מהעיר.
1 צפייה בגלריה
עסקת סמים מבוימת
עסקת סמים מבוימת
עסקת סמים מבוימת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
כתב האישום מייחס לצעיר בן ה- 19 שישה אישומים ובהם עבירות של סחר בקנאביס, החזקת סם לצריכתו העצמית, גידול סם והחזקת כלים להפקת סם. הצעיר מואשם בכך שמכר סמים לשישה בני נוער תושבי העיר מודיעין ב-17 הזדמנויות במהלך השנה - החל מאוגוט 2019.
בבקשה להארכת מעצרו של הצעיר, נכתב כי במהלך החיפוש שערכו השוטרים, נמצא סם לצריכה עצמית מוחבא בתוך כרית, בצמוד לכמות גדולה של כסף מזומן. בנוסף, נמצא שתיל של קנאביס בחצר הבית ומשקל אלקטרוני במחסן הבית.
הצעיר הכחיש את עבירת הסחר המיוחסות לו, אולם הודה בעבירות החזקת הסם וגידולו.
עוד מצוין בבקשה כי יש להמשיך במעצר מאחר ש"סיפק סם למספר רב של קונים, במשך תקופה, דבר שמלמד על הקלות שבה הסם נגיש לו דבר המעצים את מסוכנותו". בנוסף נטען כי יש יסוד סביר לכך ששחרור הצעיר יביא לשיבוש הליכי המשפט באמצעות העדים, "שכן כלל הקונים הם תושבי מודיעין ולחלקם היכרות מוקדמת עם המשיב על רקע חברי".
לצעיר יש הרשעה קודמת משנת 2019 מבית המשפט לנוער בגין 16 עבירות של סחר בסמים ושתי עבירות של החזקת סם שלא לצריכה עצמית. הצעיר נידון בעבר ל-60 שעות לתועלת הציבור וכן תלויים ועומדים כנגדו שני מאסרים על תנאי.
"מעשיו של המשיב" נכתב בבקשה, "מצביעים כי מדובר במי שלא הורתע מההליך הפלילי והענישה שהוטלה עליו בסופו, שכן המשיב החל לבצע את העבירות המיוחסות לו בכתב האישום בחודש אוגוסט 2019 כעבור חודשיים בלבד ממועד הרשעתו באותן עבירות בדיוק. מעשי המשיב מלמדים כי מדובר במי שנשקפת ממעשיו מסוכנות גדולה אשר באה לידי ביטוי במכירת סם לקטינים שוב ושוב, תוך שמנצל היכרות מוקדמת שיש לחלק מהקטינים עימו".
כל העדכונים - חדשות מודיעין