מאות מתושבי השכונות מוריה והשבטים במודיעין, המנהלים מזה כשנה מאבק מול הנהלת העירייה בדרישה לפתוח עבורם דרך גישה נוספת אל רובע רעות הסמוך, הגישו בשבוע שעבר עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בלוד, בדרישה לחייב את העירייה להשיב לבקשתם לפתוח את המעבר.
2 צפייה בגלריה
פקק בכניסה לרובע רעות
פקק בכניסה לרובע רעות
פקק בכניסה לרובע רעות
(צילום: קובי קואנקס)
מדובר בעליית מדרגה מבחינת המאבק המתנהל בין הצדדים, ו־342 התושבים החתומים על העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ירון דיין, דורשים כי העירייה תפתח לאלתר את כל המעברים האפשריים בין השכונות.
לדברי התושבים, הם הגישו את העתירה מפני שעל אף שלפני כחודש וחצי העירייה העבירה להם מסמך מפורט בו הבטיחו קברניטיה לפעול בנושא, דבר לא קרה.
להגשת העתירה קדם מכתב שהעבירו התושבים ללשכת ראש העירייה, חיים ביבס, ב־19 בפברואר השנה, שכותרתו: "חיבור שכונת מוריה והשבטים לרעות – התראה לפני הגשת עתירה", במסגרתו פירטו התושבים את בעיות הגישה הקשות מהן הם סובלים.
טענתם המרכזית הייתה, ועודנה, כי ההחלטה על סגירת המעבר הראשי לרעות ברחוב השבטים, התקבלה לפני כשני עשורים, בתקופה בה המצב הדמוגרפי היה שונה לחלוטין, מבחינת כמות האוכלוסייה בשכונות מוריה והשבטים, וכי כעת, כשהמצב השתנה, יש צורך בשינויים בשטח.
כך, למשל, טוענים תושבי השכונות כי ילדיהם לומדים בבתי ספר ברעות, לשם הם מגיעים גם לחוגים בשעות אחר הצהריים, וזאת בהיעדר חלופה בשכונות מגוריהם – וכי את רוב הקניות הם מבצעים ברעות, שבשטחה קיים מרכז מסחרי גדול.
"הכעס הוא כי דברים השתנו, אבל בעירייה מתעקשים שאין צורך לפתוח את המעבר", אומר און מזרחי, תושב שכונת מוריה, "וזה באמת לא הגיוני, בטח לא היום. לא ייתכן שלילד שלי ייקח חצי שעה להגיע באוטובוס לתיכון ברעות, כשזה יכול לקחת שבע דקות".
בעתירה שהוגשה נטען כי למרות שהעירייה התחייבה לסייע לתושבים בשיפור תשתיות התחבורה והקמת מוסד חינוכי בשכונת מוריה, "הסוגיה לא טופלה על ידי העירייה כל השנים, בהתעלם מגידול האוכלוסייה של השכונות והשירותים שנדרשים הם לצרוך ברעות, התדירות היומית של התחבורה הציבורית, והיקף התנועה והעומסים שנלווים אליה".

2 צפייה בגלריה
תלמידים עומדים באוטובוס בצפיפות בדרך לרעות
תלמידים עומדים באוטובוס בצפיפות בדרך לרעות
תלמידים עומדים באוטובוס בצפיפות בדרך לרעות
(צילום פרטי)

עוד נכתב בעתירה: "סגירת התנועה בין רעות לשכונות המקיפות אותה ויצירת צוואר בקבוק, מהווה פגיעה בחופש התנועה ובנגישות לשירותים ופעילויות שנדרשים לתושבי השכונות מוריה והשבטים".
באשר ליחס העירייה לטענות של תושבי רעות, נטען בעתירה כי מדובר ב"שיקולים זרים", וכי העירייה, בפעולותיה בשטח, "לא שקלה שיקולים ענייניים".

קראו גם:

"הבטחנו שנעתור לבית המשפט אם ימשיכו למשוך זמן, ולא נהסס לנקוט בעוד צעדים", אומרים תושבי השכונות מוריה והשבטים. "בעבר הזהרנו שנחסום את צומת רעות, ואם יהיה צורך נעשה את זה. לא ניתן לעירייה להפוך אותנו לאזרחים סוג ב'".
מעיריית מודיעין לא נמסרה תגובה.