נופר שלומי, צעירה בת 21 ממודיעין, החלה לאחרונה ללמד בכיתות א' ו־ב' בבית הספר היסודי "אלונים" בעיר, במסגרת השירות הלאומי. הנושא הוא שיתוק מוחין, מחלה חשוכת מרפא aאיתה היא מתמודדת מאז לידתה.
1 צפייה בגלריה
משחקת ומכינה שיעורים. נופר שלומי
משחקת ומכינה שיעורים. נופר שלומי
משחקת ומכינה שיעורים. נופר שלומי
(צילום פרטי)
קראו גם:
בין שלומי לבין הנהלת בית הספר חיברו אנשי "האגודה להתנדבות", העוסקת בין השאר בשילוב בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים בארגונים ובמוסדות בחברה הישראלית.
על אף המוגבלות ממנה היא סובלת, והעובדה שהיא מרותקת לכיסא גלגלים ממונע, מתעקשת שלומי להגיע, כל עוד מותר בהתאם למגבלות הקורונה, ללמד את תלמידי בית הספר, ובימים אלה, כשהלימודים מתקיימים במקרים רבים באמצעות תוכנת "זום" – היא מעבירה את השיעורים בשלט רחוק.
"אני עוזרת לילדים בשיעורים, מכינה להם משחקים ומשחקת איתם כשאפשר, ובעיקר מקבלת מהם המון אהבה וכיף לי מאוד להגיע לבית הספר", מספרת שלומי.
לדבריה, הפעילות בבית הספר מספקת אותה מאוד. היא חשה מחויבות רבה לייצג את ציבור הלוקים בשיתוק מוחין ושמחה מאוד על כך שהילדים משתפים איתה פעולה: "אני מסבירה להם למה יש לי כיסא גלגלים, שיש לי שיתוק מוחין ושזה משפיע על הגפיים התחתונות, והאמת שהם מתרגלים אלי וזה לא נראה להם מיוחד כמו שהרגיש להם בהתחלה".
בסוף שנת הלימודים אמורה שלומי לסיים את תקופת השירות הלאומי והיא מקווה להתקבל ללימודי גרפיקה.
"אני מאוד אוהבת את המקצוע", היא אומרת, "ואני מקווה ללמוד את זה ולעבוד בעתיד כמעצבת. אין סיבה שלא. גם אם אתה מוגבל בצורה כלשהי, צריך להמשיך ולהגשים את החלומות".
מנכ"ל האגודה להתנדבות, ירון לוץ, המלווה כ־250 צעירים מרחבי הארץ המבצעים שירות לאומי, נפגש לאחרונה עם שלומי: "אנחנו מאוד גאים בנופר, שמוכיחה שעם הזדמנות שווה כל אחד יכול לחולל שינוי. אנחנו פועלים לשילוב צעירים עם מגבלות בשירות לאומי משמעותי שיסלול להם דרך גם להמשך חייהם".