אם תחזית מזג האוויר תתממש, בימים הקרובים (החל מהיום - שלישי) צפויים לרדת עשרות רבות של מילימטרים של גשם בשטח העיר מודיעין ויישובי הסביבה. כבישים ומתחמים רבים עשויים להיות מוצפים במי הגשמים – תופעה שהתרחשה במספר מקומות ברחבי הארץ מתחילת החורף הנוכחי.
על פי ניסיון העבר, במודיעין יש מספר נקודות מועדות לפורענות העלולות להפוך למקווי מים במקרה וגשמים רבים ירדו ללא הפסקה.
1 צפייה בגלריה
(הגשם הגיע ואיתו השלוליות | צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
מוקד ראשון הוא מבנה הקניון העירוני ברחוב לב העיר שבעבר סבל מהצפות קשות במיוחד שגרמו לנזק רב. ההצפה הגדולה העיקרית התרחשה לפני מספר שנים, בחודש מרס 2019 גשמים כבדים גרמו להצפה של חניון הקניון ולנזקים רבים.
מוקד שני שעלול להיות מוצף הוא אזור המע"ר – שטח מסחרי גדול הממוקם לא רחוק מהכניסה הראשית לעיר הממוקם בתא שטח נמוך אליו עשויים, בזמן ירידת גשמים חזקים וממושכים, להתנקז מי הגשמים. פרט למיקומו הנמוך ביחס למבנים ולרחובות מסביב מדובר באזור שנמצא בבנייה – וחומרי בנייה הפזורים בשטח שיישטפו בזמן גשם חזק אל פתחי הניקוז עלולים לגרום לסתימת הפתחים ומערכות הניקוז ולהצפות.
מקומות נוספים הנחשבים לבעייתיים מחינת ספיקת מי הגשמים הן השכונות החדשות הנבנות בימים אלה במערב העיר: מורשת ונופים. שילוב של תשתיות ניקוז לא גמורות ולכלוך רב ברחובות כתוצאה מחומרי בנייה וציוד אחר עלולים להביא להורדת יכולת קליטת מי הגשמים בזמן גשמים חזקים.
אתר נוסף בעיר שבעבר נשטף במי גשמים הוא אזור פארק עמק איילון, ובמיוחד המעברים התת קרקעיים הממוקמים בשני קצוות הפארק: ברחוב כליל החורש וכחלית ההרים. מעברים אלה נמוכים מגובה הרחוב ובמקרה של גשמים עלולים להישטף במים רבים.

כיצד נערכת העירייה לקראת הגשמים?

בתחילת השבוע הודיעה העירייה כי האגפים הרלוונטיים, שיפור פני עיר (שפ"ע), שירותי ביטחון וחירום, תשתיות ומבני ציבור, פעלו במהלך השבועיים האחרונים "בהכנת העיר לעונה הגשומה".
עובדי אגפים אלה ניקו מאות קולטני מי גשמים הפזורים ברחבי העיר וזאת על מנת למנוע אפשרות של סתימת הקולטנים מעלים ופסולת.
כמו כן בדקו אנשי העירייה את הציוד הטכני האמור לשמש את העובדים במהלך אירועים חריגים כמו גנרטורים, פנסים וחליפות סערה – בהם אמורים להשתמש צוותי החירום העירוניים במקרה של מזג אוויר סוער ומפגעים בשטח.
גם חברות הבנייה הונחו לדאוג לבטיחות אתרי הבנייה ולוודא כי מערכות הניקוז תקינות – וכמו תמיד, מדגישים בעירייה שהמוקד העירוני יהיה זמין לפניות עשרים וארבע שעות ביממה.
לעדכונים - חדשות מודיעין