תושבים שהגיעו לאחרונה לפארק ענבה הופתעו לשמוע פקח מכריז על כך שהפארק סגור ומורה לכולם לעזוב את המקום. מבירור עולה כי הפארק, שהיה סגור לגמרי לתקופה מסוימת לצורך שיפוצים וכדי למנוע התקהלויות, נפתח לשעות מוגבלות שלאחר מכן הורחבו, והן כעת בין 5:00 ל־9:00 בבוקר ובין 11:00 ל־21:00 בערב. ההגבלות נועדו בין היתר כדי למנוע התקהלויות של בני נוער בשעות הלילה.
1 צפייה בגלריה
פארק ענבה
פארק ענבה
פארק ענבה
(צילום: רונן כרם)
קראו גם:
חבר המועצה מחזיק תיק הבריאות ברוך בוחניק, מסביר את ההיגיון שמאחורי ההחלטה: "הפארק נסגר בהתחלה לרגל שיפוצים וגם בגלל שהיו התקהלויות של בני נוער. ראינו שהרבה מהתחלואה מגיעה מבני נוער בגילאים 22-17 ולכן ננקטו פעולות מנע. בשבוע שעבר החזרנו את הפעילות ופתחנו בין 5:00 ל־9:00 ומ־11:00 עד 21:00".
אלא שלדבריו, בשבת האחרונה היתה התקהלות גדולה של ציבור במקום. "הציבור יכול לצאת לטייל אבל כדאי להימנע כמה שאפשר מהתקהלויות גדולות כדי שלא נגיע למצב שהיינו בו. אין לנו מספיק כוח אדם להתרוצץ אחרי אנשים".
הפארק הוא מקום גדול ופתוח. למה להגביל?
"הרעיון הוא לאפשר תחזוקה וקצת ונטילציה בין זמן לזמן עד כמה שניתן. הפארק היה פתוח לכמה שעות ביום, ממש מצומצם, ועכשיו הרחבנו את השעות. אנחנו נמצאים באירוע מתגלגל ולצד השיפוצים שנתנו את הטריגר בגלל היעדר שמירה במקום, העדפנו להגביל את השעות. אם נראה שהכל הולך כמו שצריך, באופן טבעי נשנה. אין עניין מהותי לסגור את הפארק, ולראיה ‑ כל הפארקים האחרים פתוחים. ראינו שם התקהלויות גדולות מאוד. ביקשנו מבני הנוער לעזור לנו למנוע התקהלויות בעיקר של בני נוער. אנחנו כרגע במצב טוב בזכות השמירה של הציבור, אבל בשנייה יכולים להפוך להיות עיר אדומה. למרות שהמקום רחב, אנשים לא תמיד שומרים על הכללים".
מהעירייה נמסר: "בתקופה מורכבת זו, מאזנת העירייה בין הצורך של התושבים לבילוי ולפנאי, לבין השמירה על ההנחיות, שאינן מתירות התקהלות. על פי בחינת גורמי המקצוע, הוחלט כי לא תותר כניסה לפארק משעה 21:00. בנוסף, בימים ראשון עד שישי, קבעה העירייה פרק זמן קצר של שעתיים (משעה 9:00 עד 11:00 בבוקר) שבו יבוצעו עבודות תשתית וניקיון, ולא תותר כניסה לפארק. ביום שבת, תותר הכניסה משעה 5:00 בבוקר ועד 21:00".