הקורונה כופה עלינו מצבים שונים שאינם נוחים, אבל לאביב סיטון־גלעד בן השנתיים היא דווקא זימנה יום הולדת מיוחד במינואביב, המתגורר עם הוריו במודיעין, חגג בשעה טובה יום הולדת שנתיים בשבוע שעבר, יום הולדת שלא ישכח אף פעם.
1 צפייה בגלריה
"אור בעיניים". אביב עם העוגה
"אור בעיניים". אביב עם העוגה
"אור בעיניים". אביב עם העוגה
(צילום: באדיבות המשפחה)
"אביב הוא 'ילד קורונה'", מספרת אמו דורית. "בשלב משמעותי בהתפתחות שלו, בגלל הקורונה, הוא כמו הרבה פעוטות בגילו, לא חווה הרבה מגעים חברתיים או בילה הרבה בחוץ, כמו שהיינו מבלים בשגרה. בימים הארוכים של הסגרים, האינטראקציה היחידה שלו, חוץ מהמשפחה, היתה לרוץ כל בוקר למרפסת, מיד כשהוא שומע את הרעש המוכר של משאית הזבל שעוברת ברחוב. ככה כל בוקר כשהיא מגיעה - הוא שומע אותה וצועק: 'אית בבל', 'אית בבל', ואנחנו, שרק קמנו, צריכים מהר לרוץ החוצה כדי לא לפספס חלילה ולראות אותה מרוקנת את הפחים ברחוב".
קראו גם:
כמה ימים לפני יום ההולדת שלו התקשרה דורית למוקד העירוני של עיריית מודיעין־מכבים־רעות. "ענתה לי בחורה נחמדה בשם נועה. 'זה יישמע הזוי וטיפשי', אמרתי לה, 'אבל יש מצב שאתם עוזרים לי לארגן הפתעה לאביב?', ובאמת, בין כל העיסוקים שלהם, היא דאגה שדוד, האחראי מהעירייה, ייצור איתי קשר, והוא שלח את הנהג החביב טל יהושע שמצא זמן, והגיע ביום שלא אמור להיות פינוי אצלנו, ועצר את המשאית מולנו ואיחל לאביב שלל ברכות לבביות".
צפו בברכת יום ההולדת המשמחת לאביב:
אביב, היא אומרת, היה בהלם. "הוא לא האמין. אני מודה לחבר'ה של עיריית מודיעין שגם בימים לא פשוטים שעוברים על כולם, מצאו דרך לשמח ילד קטן. גם אנחנו ההורים התרגשנו. מאז שזה קרה ביום הולדת, הוא כל הזמן מדבר על זה שהמשאית באה להגיד לו מזל טוב. הוא מאוד זוכר את זה. הגננת אמרה לנו שהרבה ילדים בגיל הזה פחות התפתחו חברתית בגלל הקורונה.
הם לא ראו אנשים מלבד המשפחה שלהם, וגם מי שהם רואים הוא עם מסכות, לכן ההתאקלמות שלהם בגן מאוד קשה. הוא לא רגיל לבני אדם. זה אחד ממאפייני התקופה, ולכן משאית הזבל היתה האטרקציה העיקרית שלו כל הזמן הזה. הלב שלו מתרחב כשהוא רואה אותה. יש לו אור בעיניים והוא רץ אליה. הנהג של המשאית איחל לו מזל טוב ושיהיה בריא".
אביב, היא ממשיכה, קיבל גם עוגה בצורה של משאית זבל והרבה משאיות צעצוע במתנה. "היום בבוקר גם שמענו את המשאית ורצנו מהר החוצה וחיכינו איתה עד שהיא סיימה לרוקן את הפחים. בעירייה היו מאוד נחמדים ושיתפו איתנו פעולה. לא האמנתי שהם באמת יגיעו לשמח אותו ביום הולדת ומאוד שמחנו שזה קרה".
לעדכונים - חדשות מודיעין