המאבק נגד הקמת תחנת המשנה לאספקת חשמל (תחמ"ש) בשטח החורשה הסמוכה לעמק הצבאים במודיעין, ולצומת מכבים בכניסה המזרחית לעיר, מגיע בימים אלה לשיא חדש, המתבטא בשילוב ידיים נדיר של שלושה ארגוני סביבה, שפנו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרישה למנוע את הקמת התחמ"ש.
2 צפייה בגלריה
פעילי הסביבה בשטח
פעילי הסביבה בשטח
פעילי הסביבה בשטח
(צילום פרטי)
שיתוף הפעולה יוצא הדופן בין שלושת הגופים: החברה להגנת הטבע, רשות הטבע והגנים, ועמותת "תושבים משפיעים במודיעין", קרם עור וגידים לפני כשבוע וחצי, אחרי שהתברר כי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דחתה את ההתנגדויות שנשמעו בנושא התוכנית להקמת התחמ"ש.
לאור החלטה זו, המוגדרת על ידי פעילי הסביבה כ"הרסנית", חברו שלושת הארגונים, והעבירו לפני ראש השנה פנייה דחופה לוועדה המחוזית בדרישה לאפשר להם להגיש בקשת רשות ערר על ההחלטה.
טענתם המרכזית של נציגי הארגונים היא כי התוכנית הסביבתית שצורפה לתוכנית הקמת התחמ"ש הייתה "דלה במיוחד".
"חוות הדעת הסביבתית חסרה ממצאים של פעילות בעלי חיים במרחב, ואינה משקפת את המצב הקיים בשטח", טוענים נציגי החברה להגנת הטבע ורשות הטבע והגנים.
לטענת אנשי ארגונים אלה, סקרי שטח מהשנים האחרונות מצביעים על נתונים אחרים מאלה שבידי הוועדה, ולפיהם יש "ממצאים יוצאי דופן לגבי העושר הרב של אוכלוסיית בעלי החיים במרחב, וחשיבות השימור שלהם".

2 צפייה בגלריה
השטח שבו אמורה לקום תחנת המשנה לחשמל
השטח שבו אמורה לקום תחנת המשנה לחשמל
השטח שבו אמורה לקום תחנת המשנה לחשמל
(צילום פרטי)

בשלב ההתנגדות הראשון ציינו נציגי הארגונים ופעילי הסביבה כי הקמת התחמ"ש בחורשה תפגע באוכלוסייה נדירה של צבועים החיים בשטח, וכן בעדר הצבאים שזה איזור מחייתו, וביקשו להרחיב תחמ"ש קיימת באיזור הפארק הטכנולוגי, אולם הם נדחו על ידי חברי הוועדה כפי שדווח בעבר ב"מיינט מודיעין".
איחוד הכוחות הנוכחי מחזק את אמונתם של פעילי הסביבה כי ביכולתם להביא ברגע האחרון לשינוי דרמטי של ההחלטה.
"אני מאוד מקווה שאנשי הוועדה המחוזית יתרשמו משיתוף הפעולה הזה, ויבינו שמה שעלול לקרות בשטח הוא הרה אסון לסביבה", אומר אבי גזית, אחד הפעילים.
קראו גם:
יו"ר עמותת תושבים משפיעים במודיעין, גדעון בכר, מוסיף: "אנו קוראים לרשויות התכנון להקשיב לציבור הרחב, ולא להנחית עליו החלטות לא רצויות. אנו נחושים להציל את הצבי הארץ ישראלי, ונמשיך במאבק ככל שיידרש".
פורסם לראשונה: 08:28, 28.09.22