בעוד מספר חודשים צפוי מפקד תחנת משטרת מודיעין, סנ"צ רונן נגר, לעזוב את תפקידו, ולהמשיך הלאה לתפקיד הבא, ורגע לפני שזה קורה, מביע המפקד הנוכחי תקווה כי תקני השוטרים הפועלים בעיר יגדלו, דבר שיסייע לדבריו בטיפול יעיל ומהיר יותר בנושאים שבהם אמורה המשטרה לטפל.
2 צפייה בגלריה
תחנת המשטרה במודיעין
תחנת המשטרה במודיעין
תחנת המשטרה במודיעין
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך החודשים האחרונים מרגישים תושבי העיר את מצוקת כוח האדם של תחנת המשטרה העירונית, דבר שבא לידי ביטוי בעיקר בעלייה משמעותית בעבירות של גניבות רכבים משטח העיר, ולסנ"צ נגר אין ספק כי הגדלת התקינה והוספת שוטרים לצוותי הסיור והחקירות של התחנה, תוכל לסייע לצמצום התופעה.
נכון להיום, משמרת שגרתית של צוותי סיור ברחבי העיר כוללת רק ארבע ניידות סיור, כאשר מעת לעת, במיוחד כאשר לצוותי הסיור מצטרפים מתנדבי משטרה או כוחות אחרים, כמו למשל צוותי בילוש, מורגשת נוכחות מעט מוגברת יותר של המשטרה, אולם דבר זה מתרחש לעיתים רחוקות יחסית.
"יש לנו בתחנה כ-90 שוטרים, ואין ספק שהתחנה צריכה לגדול", אומר סנ"צ נגר, ומסביר את הסיבות לכך: "התחנה שלנו היא תחנה שתחת אחריותה שבעה יישובים מלבד העיר מודיעין, יישובים קהילתיים וכפריים בתחום המועצות האזוריות חבל מודיעין וגזר, וגם שם אנחנו נותנים מענה. זו גזרה גדולה מאוד מבחינה גיאוגרפית, ויש לנו גם את יער בן שמן, המעסיק אותנו באופן שוטף בכל הקשור למסיבות טבע, אירועי שיכרות וקטטות. יער בן שמן הוא אירוע בפני עצמו".

2 צפייה בגלריה
סנ"צ רונן נגר
סנ"צ רונן נגר
סנ"צ רונן נגר
(צילום: דוברות המשטרה)

על הפתרון למצוקת כוח האדם אומר סנ"צ נגר: "אני חושב שתוספת של בין עשרה ל-12 שוטרים בשלב הראשון, יכולה לתת מענה לתחנה שלנו".
אולם למרות מצוקת כוח האדם, טוען סנ"צ נגר כי התחנה בראשה הוא עומד נאבקת בצורה טובה גם בתנאים הנוכחיים בגל גניבות הרכב ממנו סובלים תושבי העיר בשנה האחרונה.
על פי נתונים שפורסמו השבוע, במהלך השנה החולפת נרשמה עלייה של כ-45 אחוזים באירועי גניבות של כלי רכב, לעומת השנה שקדמה לה, אולם למרות נתון חמור זה, הצליחו שוטרי התחנה לשים את ידם על לא מעט מעורבים באירועים אלה.
"התחנה שלנו, שהיא התחנה הכי קטנה באיזור המרכז, תפסה הכי הרבה גנבי רכב השנה", אומר סנ"צ נגר. "ביצענו 30 מעצרים של גנבי רכב שהוגשו נגדם כתבי אישום המלווים בבקשת מעצר עד תום ההליכים. עשינו את שלנו, ומה שיקרה מעכשיו הוא בידי מערכת המשפט".
"בהחלט יש ענייני סמים בעיר, ורק השבוע הוגשה הצהרת תובע נגד בחור צעיר שנתפס באחת משכונות העיר עם 100 גרם קוקאין, שיועד כפי הנראה לחלוקה לתושבים בעיר"
על הקושי באיתור גנבי הרכב באיזור אומר מפקד התחנה: "צריך לזכור שאנחנו במרחק של דקות נסיעה מרגע הנעת הרכב ועד חציית הגדר לכיוון השטחים, ולא פשוט לבצע פעולות בזמן קצר שכזה, אבל השוטרים שלנו מקצועיים, נחושים וחותרים למגע, ועל כך מגיעה להם הערכה".
נקודה נוספת אליה מתייחס סנ"צ נגר היא תופעת השימוש בסמים וכן הסחר בסמים, המתפשטת בשנתיים האחרונות בעיר, דבר שלטענת מפקד התחנה לא זכה לטיפול הנדרש, וזאת בשל "תיעדוף משימות".
"פחות התעסקנו עם סמים השנה", מודה סנ"צ נגר, "אבל בהחלט יש ענייני סמים בעיר, ורק השבוע הוגשה הצהרת תובע נגד בחור צעיר שנתפס באחת משכונות העיר עם 100 גרם קוקאין, שיועד כפי הנראה לחלוקה לתושבים בעיר".
ועל רקע האירוע החמור שהתרחש השבוע, במהלכו נרצחה קשישה תושבת חולון, ככל הנראה על ידי פועל בניין תושב השטחים, מבטיח סנ"צ נגר כי השוטרים תחת פיקודו עירניים גם לנושא זה.
קראו גם:
"המיקום הגיאוגרפי שלנו מאוד קריטי. יש אצלנו לא מעט חוליות של פועלים שמגיעים מכל האיזור", אומר סנ"צ נגר, "ואחד האיומים הפוטנציאליים העיקריים בגזרת מודיעין הוא זרם הפועלים הפלסטינים המגיעים לעיר, באופן חוקי או לא. מעבר לכך שיש בעיר הרבה אתרי בנייה עם הרבה פועלים פלסטינים, העיר מהווה תחנת מעבר לכל הערים באיזור, אבל לנו תמיד יש נוכחות בשטח".