אכזבה גדולה בקרב אנשי החברה להגנת הטבע ופעילי הסביבה במודיעין והסביבה, לאחר שנדחו כל ההתנגדויות שהוגשו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בנושא התוכנית להקמת תחנת משנה לאספקת חשמל (תחמ"ש) בחורשה הסמוכה לצומת מכבים.
2 צפייה בגלריה
חיות בר נדירות. עמק הצבאים
חיות בר נדירות. עמק הצבאים
חיות בר נדירות. עמק הצבאים
( צילום: אורן כהן)
ההתנגדויות לתוכנית הוגשו לפני מספר חודשים, ובשבוע שעבר התכנסה ועדת ההתנגדויות והחליטה על דחיית כל ההתנגדויות, שמטרתן הייתה למנוע את הקמת התחמ"ש בחורשה המשמשת בית לחיות בר נדירות, בהן צבועים וצבאים המתועדים בשטח באופן קבוע.
בקשתם של פעילי הסביבה, ובראשם אנשי עמותת "תושבים משפיעים במודיעין", הייתה כי במקום שתוקם תחנה חדשה, תורחב פעילות התחמ"ש הממוקמת מספר קילומטרים מערבית לחורשה, באיזור פארק התעשייה הצפוני של העיר, אולם בקשה זו נדחתה.
כעת חוששים הפעילים כי דחיית ההתנגדויות וקידום התוכנית להקמת המתחם, יסייעו לרשויות התכנון לקדם גם את פרויקט הכביש שבין מודיעין עילית לצומת מכבים, דבר שעלול להחריב את איזור עמק הצבאים.

2 צפייה בגלריה
השטח שעליו אמרה לקום תחנת המשנה
השטח שעליו אמרה לקום תחנת המשנה
השטח שעליו אמרה לקום תחנת המשנה
( צילום פרטי)

"החלטת הוועדה מקוממת", כתבו אנשי "תושבים משפיעים במודיעין" בהודעה מטעמם, "ולא פחות מכך הרסנית לטבע, לעדר הצבאים, הצבועים ושאר בעלי החיים שחיים ביער המיוחד הזה.
"בנוסף, הקמת התחמ"ש וסלילת הכביש יגרמו ללא פחות מאסון תעבורתי ובטיחותי, ולמרות ההחלטה, נמשיך להילחם למען הסביבה ועתיד ילדינו".
קראו גם:
בלית ברירה צפויים אנשי החברה להגנת הטבע ופעילי הסביבה להגיש ערר על ההחלטה, כפי שמתיר להם החוק, בתקווה כי מהלך זה יביא לשינוי או עדכון של ההחלטה.