גילה וירח גלטר, תושבי מודיעין, בני 75 ו־76, המתמודדים עם מחלת הפרקינסון, מקדמים בימים אלה, בחסות "עמותת פרקינסון בישראל", ובסיוע האגף לשירותים חברתיים בעירייה, את הקמתה של קהילת חולים המתגוררים בעיר, לאחר שקיבלו מהעמותה הארצית מידע על עשרות חולים במודיעין.
1 צפייה בגלריה
"רוצים לסייע". גילה וירח גלטר
"רוצים לסייע". גילה וירח גלטר
"רוצים לסייע". גילה וירח גלטר
(צילום פרטי)
קראו גם:
"ירח ואני מתמודדים עם המחלה מזה תקופה", מספרת גילה. "ירח חלה לפני חמש שנים ואני לפני שנתיים, ובכל מקרה אנחנו משתדלים להתייחס אל הדברים ברוח טובה, גישה שעוזרת לנו מאוד בהתמודדות, וזו עוד נקודה, חשוב לנו שידברו עלינו כעל מתמודדים, ולא כחולים.
"מחלת הפרקינסון היא מחלה ניוונית, תהליכית, משהו שנמצא איתך, ולכן אנחנו מתמודדים כל העת, זו הדרך בה יש להתייחס לדברים".
מאז קיבלו בני הזוג גלטר את פרטי המתמודדים עם מחלת הפרקינסון בעיר, הם הצליחו ליצור קשר כבר עם כ־25 מהם, והזמינו אותם למפגש פתיחה של הקהילה שאותה הם מתכוונים להקים, שאמור להתקיים ב־20 בפברואר.
לבני הזוג מסייעת אחראית קידום בריאות באגף לשירותים חברתיים, מיכל אלימלך, המנחה את בני הזוג כיצד לפנות אל התושבים, ומה המידע שיש להציג בפניהם על אפשרויות העירייה לעזור לתושבים המתמודדים עם המחלה.
לדברי גילה, חלק גדול מהתושבים שירח והיא פונים אליהם מביעים הסכמה עקרונית להצטרף לקהילה החדשה.
"אנחנו מתקשרים לאנשים, שואלים מי מעוניין להצטרף, ויש לנו כבר 25 אנשים שהגענו אליהם, בגילים שונים, הרוב בני 60 ומעלה", היא מספרת. "לא כולם רוצים להיות חלק מהקהילה, חלקם חוששים, אחרים מפחדים 'לצאת מהארון', למרות שכולם יודעים שהם לא אשמים שזה קורה להם".
המפגש הראשון היה אמור להתקיים החודש, אולם גל התחלואה הנוכחי בקורונה עיכב מעט את תוכניותיהם של בני הזוג גלטר, הממתינים בהתרגשות למפגש בחודש הבא.
"הכוונה היא שלמפגש הזה יגיעו המתמודדים ובני המשפחות שלהם, במטרה לתכנן יחד מה תהיה פעילות הקהילה שלנו"
"הכוונה היא שלמפגש הזה יגיעו המתמודדים ובני המשפחות שלהם, במטרה לתכנן יחד מה תהיה פעילות הקהילה שלנו, כל מה שהאנשים צריכים או מבקשים", אומרת גילה. "פעילות מכל סוג שהוא, פעילות גופנית, הרצאה. יש לנו יכולת ארגון ויש את העירייה שתומכת בנו. אנחנו עושים את זה כי ברור לנו שמתמודדים עם פרקינסון מחפשים מסגרת כדי לקבל מידע, וחלק מהם סובלים מבדידות קשה ואנחנו רוצים לסייע לכל אותם אנשים".
לאחרונה התבשרו בני הזוג כי מחזיק תיק השירותים החברתיים בעירייה, חבר המועצה עמיעד טאוב, הצליח לאתר עבור חברי הקהילה מבנה קבע בו יוכלו להיפגש.
"קיבלנו מבנה ששייך לעירייה. הוא ממוקם ליד מתחם בית יד לבנים והמקום הזה ישמש אותנו למפגשים, בתקווה שאלה יתקיימו בתדירות גבוהה, אפילו של פעם בשבועיים", מסכמת גילה. "נשמח שאנשים שהמסגרת יכולה להתאים להם יגיעו אלינו ויצטרפו לקהילה הנבנית, שכמותה יש בכל מיני יישובים ברחבי הארץ. המערכת הזו יכולה מאוד להועיל, בכל מיני תחומים והיבטים, ובעיקר לחזק את האנשים האלה, המתמודדים עם ימים ותקופות לא פשוטים".