לפני ארבע שנים התגייסה עיריית מודיעין לסייע לפנים משורת הדין לקבוצת הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים מהעיר ולסבסד עבורם הסעות לבית ספר "גוונים". כעת, ככל הנראה בעקבות ניסיון של העירייה לצמצם עלויות בעקבות נזקי הקורונה, התבשרו ההורים שהוחלט על ביטול סבסוד ההסעות וההורים אינם יודעים מה לעשות.
"אנחנו נמצאים במצב כאוב ואין לנו אלא לזעוק", אומר יו"ר הנהגת ההורים בגוונים, ציון בן ציון, ומסביר: "יש הורים שאינם זכאים להסעות מטעם משרד החינוך בטענה שהמרחק מהבית הוא מאוד קצר. עבור מי שלא זכאי נוצרו קשיים בהסעות. לפני ארבע שנים ראש העירייה חיים ביבס אמר שהוא מוכן לעזור - שההורים ישלמו כיוון אחד והעירייה תשלם כיוון אחד. ככה סיכמנו וזה עבד מצוין".
1 צפייה בגלריה
בן ציון ליד בית הספר. "למה דווקא אנחנו?"
בן ציון ליד בית הספר. "למה דווקא אנחנו?"
בן ציון ליד בית הספר. "למה דווקא אנחנו?"
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
לדברי בן ציון, מגיפת הקורונה יצרה טלטלה תקציבית. "מדי שנה אנחנו מסדירים קודם לפתיחת השנה את עניין התשלומים מול העירייה כדי שלילדים תהיה הסעה. השנה לא קיבלנו כלום. עשרה ימים לפני תחילת השנה התחלתי לשאול ולהתקשר. בהתחלה אמרו שיחזרו אלינו, אחר כך שלחנו מיילים. כשראינו שאין מענה הבנו שיש בעיה".
לדברי בן ציון רק אחרי ששלח לעירייה מייל בוטה הוא זכה להתייחסות. "כתבו לנו בפשטות שעקב מצב התחלואה לא ניתן לבצע את ההסעות", מספר בן ציון, "הגעתי לעירייה, דיברתי עם אנשי מחלקת ההסעות אבל ללא הועיל".
לדברי בן ציון, הוא הגיע ללא תיאום ללשכת ראש העירייה ודרש להיפגש עימו. "הוא פתח את הדלת ואמר 'אין טעם שתחכה, אין תקציב, יש לי גרעונות בעירייה'. אמרתי לו 'אדוני ראש העיר יכולתם לעדכן אותנו מראש, אבל בחרתם בדרך הכי הזויה שיש - פשוט לא לענות לנו'".
אחת האמהות: "אני לא יודעת מה לעשות. אני לא יודעת איך הוא ילך ויחזור וכרגע הפתרון שהוא נשאר בבית. אין לי מי שיקח אותו ולא נעים לי לבקש מהורים אחרים"
לדברי בן ציון, מצוקת ההורים אמיתית וקשה. "צריך לצעוק את צעקתם של הילדים בחינוך המיוחד. בזבזו המון כסף על הפארק החדש, השקיעו מיליוני במע"ר וכרגע בעקבות הקורונה עסקים לא נפתחו, אז אין כסף. לעירייה נוצר בור ומישהו צריך לשלם את המחיר אז אלה הילדים בעלי הצרכים המיוחדים. מה מצפים, שילד שחולה באפילפסיה עם מאה אחוז נכות וחייב מלווה ילך לבד לבית הספר?
"כמה זה כבר יכול לעלות, 50-70 אלף שקל בשנה? למה דווקא אנחנו? שיצמצמו בדברים אחרים. אנחנו משלמים מיסים בזמן, עושים כל מה שמבקשים מאיתנו, אבל די, למה בכל פעם לתת לנו את ההרגשה שעושים לנו טובה? אם לא יהיו הסעות ההורים לא ילכו לעבודה".
אחת האמהות לילד שזקוק להסעה אמרה: "אני עם קוצב לב ולא יכולה לקחת את הילד שלי ולהחזיר אותו. אני חייבת הסעות. לא הגיוני שברגע האחרון נגלה שאין הסעה. זה לא לעניין בכלל".
אם אחרת הוסיפה: "אני לא יודעת מה לעשות. אני לא יודעת איך הוא ילך ויחזור וכרגע הפתרון שהוא נשאר בבית. אין לי מי שיקח אותו ולא נעים לי לבקש מהורים אחרים".
מה עושים בינתיים?
בן ציון: "התנדבנו שני הורים לקחת את הילדים שזקוקים להסעה, אבל זה לא פתרון לטווח ארוך. נכון לרגע זה עדיין אין שום הסעות ואין לי תשובות להורים. חלק מההורים לא עובדים והמצב קשה לכולם. צריך לחשוב על דרכים יצירתיות ולא לחסוך כסף על חשבונם של ילדים בעלי צרכים מיוחדים".
מעיריית מודיעין מכבים רעות נמסר כי: "עקב משבר הקורונה, יוכלו להשתמש בהסעות רק תלמידים הזכאים לכך על פי הנחיות משרד החינוך. זאת על מנת להפחית את הצפיפות בהסעות, ולצמצם ככל הניתן מקרי תחלואה אפשריים. נדגיש כי כבר בחודש מאי, עדכנה העירייה את ההורים שילדיהם אינם זכאים להסעות על פי משרד החינוך, על מנת שיוכלו להיערך בהתאם".
לכל העדכונים - חדשות מודיעין