תושבים ברחוב לוי בשכונת השבטים במודיעין מתלוננים על כך שבחודשים האחרונים בוצעו השחתות של כמה מבני ציבור וחניונים בשכונה.
1 צפייה בגלריה
"להשתמש במצלמות". גרפיטי ברחוב לוי
"להשתמש במצלמות". גרפיטי ברחוב לוי
"להשתמש במצלמות". גרפיטי ברחוב לוי
(צילום פרטי)
קראו גם:
לטענת התושבים, לא ברור מי עומד מאחורי מעשי הוונדליזם, הבאים לידי ביטוי בריסוס כתובות גרפיטי במקומות שונים ברחוב.
להערכת תושבי רחוב לוי, הגובל בעמק פתוח ובגינה ציבורית, העובדה כי הרחוב מבודד יחסית משאר רחובות השכונה ויש לידו שטח פתוח ונגיש, מאפשרת למשחיתים לחזור על מעשיהם שוב ושוב.
במהלך התקופה האחרונה רוססו כתובות גרפיטי על כמה מבנים הממוקמים לצד המדרכה הנמצאת בחלק הצפוני של רחוב לוי, ממנה יש גישה לפארק השכונתי.
כמה מהכתובות שרוססו לאחרונה כוללות סמלי מנורה וסממנים נוספים שעשויים להעיד על כך כי מבצעי המעשים הם אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, אולם בשטח הרחוב רוססו גם כתובות אחרות.
"חוץ מזה שזה מרגיז, זה פשוט מכער את הנוף", אומר אלי יעקב, תושב הרחוב שממרפסת דירתו אפשר להבחין באחת הכתובות. "לא נעים לצפות בכתובות שנתקעות לך מול העיניים כשאתה יושב במרפסת ומביט בנוף היפה שמסביבנו".
לפני מספר שבועות הגיעו מרססי הגרפיטי לכמה מהחניונים התת‑קרקעיים של בנייני המגורים בשכונה וציירו גם שם כתובות שונות.
דיירי הבניינים צבעו את הציורים בצבע לבן, אולם לטענתם על העירייה והשיטור העירוני לטפל בנושא.
"ייתכן שזה קשור לשיעמום של חלק מבני הנוער בתקופה הזו, ואולי אלה סתם מעשי קונדס, אבל נגרם פה נזק לרכוש ציבורי ופרטי וזה לא תקין", אומרים התושבים. "על השיטור העירוני להגביר סיורים בשכונה וברחוב לוי וכדאי גם להשתמש במצלמות האבטחה שפזורות פה בסביבה".
מהעירייה נמסר: "מדובר בעבירה פלילית, באחריות ובסמכות המשטרה. העירייה רואה חשיבות רבה בשמירה על ניקיונה של העיר, ובכל מקרה של כתובת גרפיטי בשטחים ציבוריים ומבני ציבור כדוגמת מוסדות חינוך, מטפל אגף שפ"ע בניקיון וצביעת הגרפיטי. כתובות הגרפיטי ברחוב יטופלו. אין באפשרות העירייה לטפל בכתובות גרפיטי בבניינים פרטיים".