אחרי שנים של הבטחות שמסיבה לא ברורה לא קוימו, הכריזה בשבוע שעבר הנהלת עיריית מודיעין כי במהלך השבועות הקרובים יגיעו לעיר פחי אשפה כתומים, המיועדים למיחזור אריזות מסוגים שונים.
1 צפייה בגלריה
"טונות של אריזות שלא מגיעות למיחזור"
"טונות של אריזות שלא מגיעות למיחזור"
"טונות של אריזות שלא מגיעות למיחזור"
(צילום: נמרוד גליקמן)
קראו גם:
קצת קשה להאמין, אולם בעיר גדולה כמו מודיעין לא הוצבו מעולם פחים כתומים, וזאת למרות שבעבר, בשתי הזדמנויות לפחות, הכריזה העירייה כי היא עומדת לבצע את המהלך, אולם הוא לא יצא אל הפועל.
באמצע השבוע שעבר הודיעה העירייה כי בקרוב יוצבו פחים כתומים בשכונות העיר, וזאת אחרי שהנהלת העירייה הגיעה להסכם בנושא מול המשרד להגנת הסביבה, הפועל בתחום בצוותא עם מספר חברות העוסקות בפינוי הפחים למפעלי מיחזור.
נכון להיום ממוקמים בעיר רק מספר קטן של מתחמים מסודרים בהם ניתן להשליך אריזות מסוגים שונים, אולם הפריסה המצומצמת – בחמישה מוקדים בלבד, מונעת מתושבים רבים למחזר אריזות כפי שנהוג מזה שנים בקרב מאות אלפי תושבים ברחבי הארץ.
אולם למרות הבשורות הטובות, מבחינת פעילי הסביבה ותושבים המבקשים לתרום את חלקם להגנה על הסביבה, יש מי שמשמיע ספקות בנוגע לבשורות החדשות‑ישנות.
"העירייה כבר פרסמה בעבר על כך שבכוונתה לפזר פחים כתומים בשכונות בעיר, אבל זה עדיין לא קרה", אומרת חווה שימרון, תושבת מרכז העיר. "כמי שמבקשת למחזר אריזות כמו המון אנשים אחרים במדינה, אני נאלצת להניח את האריזות בשקית גדולה בכניסה לבית ומדי שבוע כשאני נוסעת למשפחה בחולון אני זורקת שם את האריזות. זה מצחיק אבל זה המצב".
ואכן, סיור באתר האינטרנט של העירייה מעלה כי במהלך חודש פברואר אשתקד וכן עשרה חודשים לפני כן, כבר פירסמה העירייה כי בעיר יוצבו פחים כתומים.
"אני מאוד מקווה שהפעם זה יקרה", מסכמת שימרון, "כי נכון לעכשיו יש מן הסתם טונות רבות של אריזות שפשוט מושלכות לפחים הרגילים ולא מגיעות למיחזור".
מהעירייה נמסר בתגובה:" בימים אלה נמצאת העירייה בעיצומו של תהליך עם תאגיד המיחזור 'תמיר', להצבתם של פחים כתומים ברחבי העיר. לקראת הצבתם, העירייה תפרסם את הנושא באופן נרחב".