"היערכות לשגרת חירום לפני הכול"

הוא דואג לשכונת הדרים, גאה במערכת החינוך, נחוש לטפל בדרישות הביטחון החדשות ומתגעגע לימים בהם היה כדורסלן

2 צפייה בגלריה
גלעד רבינוביץ'
גלעד רבינוביץ'
גלעד רבינוביץ'
(צילום: פרטי)

גיל: 62
סטטוס משפחתי: אב לשלוש בנות וסב לשתי נכדות
שוהם בעיניי: "שוהם היא "שמורת טבע" ייחודית, מקום של משפחה ואהבה. בשוהם גדלו בנותיי וגדלות נכדותיי. שוהם היא יישוב עם קהילה חזקה, מגוונת ופלורליסטית שמוכיחה כיצד אנשים עם דעות ותפיסות שונות יודעים לחיות וליצור יחדיו".
הסוגיה הכי בוערת ביישוב היום וכיצד תטפל בה?
"אינטגרציה מהירה ונכונה של תושבי שכונת הדרים והשלמת התשתיות שלה. חשוב מאד להעניק לתושבי השכונה תחושת שייכות וכמובן רמת שירותים גבוהה. במקביל, טיפול בהזדקנות ובבלאי התשתיות והמבנים".
תפקידים שעשית ברשות המוניציפלית: "שימשתי בהתנדבות במשך 15 שנים כסגן ראש מועצת שוהם וכמחזיק תיק החינוך".
ההישג הכי משמעותי שלך בעשייה הציבורית השנה?
"עם סיום 15 שנות כהונה כחבר מועצה, לקחתי הפסקה בחמש השנים האחרונות. במהלך פעילותי אני גאה בעיקר על הצבת מערכת החינוך של שוהם בראש רשימת היישובים המצטיינים בישראל, בפיתוח החינוך הטכנולוגי ורובוטיקה בפרט, בשילוב ודאגה לתלמידים עם צרכים מיוחדים ובעשייה התנדבותית בקהילה".
מה רצית לעשות ולא הספקת?
"ישנן תכניות רבות לעשייה ואחת מהן היא יישום מודל ניהולי מתקדם ברשות בו נעשה שימוש במגוון הכוחות והיכולות של התושבים. אני אקים בשוהם Advisory board שיורכב מתושבי שוהם וייתן לי ולמועצה סיוע, ייעוץ ותמיכה, החל מתכניות אסטרטגיות וכלה בקשרים בממשל ובעולם העסקי".
תחבורה ועסקים בשבת – עמדתך?
"בשוהם מתקיים סטטוס קוו ואין כפייה משום צד. גם היום קיים מערך תחבורה ציבורית בשבת לתל אביב ולחופי הים. מערכת היחסים המשלבת והמכילה הינה מנקודות החוזק של הקהילה ואמשיך לטפח אותה".
כיצד תפעל בענייני ביטחון?
"הביטחון מתחיל אצלנו. אירועי השבעה באוקטובר חידדו אצל כולנו את הצורך להיערך לשגרת חירום וגם להסלמה. עדכנתי את התוכנית המקורית (מה שכמובן ידרוש תיעדוף תקציבי) וכן בניתי תוכנית שמרכיביה העיקריים כוללים חיזוק וטיפוח גופי הביטחון ההתנדבותיים (כיתת כוננות, יחידת ג'יפים, יחידת הרחפנים, יחידת חילוץ), המשך הפעלת השמירה 24X7 בשערי היישוב, הקמת מערך כוננות רפואי, שילוב השכבות הגבוהות במערכת החינוך וכמובן אימון ותרגול שוטפים".
אם לא תיבחר?
"אלחם על החזון שלי עבור שוהם מהמקום הטוב ביותר שאוכל לבסס".
הדבר הראשון שתעשה אם כן:
"התארגנות להמשך שגרת חיים בחירום על בסיס התשתית הטובה שבנתה מועצת שוהם הנוכחית והתארגנות מיידית לאפשרות הסלמה. הערכות לשגרת חירום היא נושא מיידי לטיפול".
אם לא היית בפוליטיקה היית היום....?
"שנים ארוכות אני מוביל חברות טכנולוגיות ואני עדיין עמוק בעולם הזה. העשייה הציבורית בערה בי תמיד ואני בשלב נכון בחיי לבצע שינוי, משמע לעזוב את משרות הניהול ולהתמסר באופן מוחלט להובלת הקהילה בשוהם לגבהים חדשים. אם לא הייתי כל אלה, נראה לי שהייתי מאמן כדורסל, הספורט האהוב עליי ואשר עסקתי בו באופן פעיל ומקצועי במשך שנים רבות".

קראו גם:

"חינוך הוא ראש הפירמידה"

היא גאה במרכז לילדים עם צרכים מיוחדים שהקימה, בעד פתיחת עסקים בשבת ומצוידת בתוכניות חינוך וביטחון

2 צפייה בגלריה
דפנה רביד רבינוביץ'
דפנה רביד רבינוביץ'
דפנה רביד רבינוביץ'
(צילום: ליאור רונן)

סטטוס משפחתי: נשואה למיכאל ואמא לרון ורותם.
שוהם בעיניי: "פסיפס אנושי מצוין ואיכותי, קהילה חמה ומלוכדת שיכולה לשמש דוגמה ומופת במישור הלאומי".
הסוגייה הכי בוערת ביישוב היום וכיצד תטפלי בה?
"חינוך הוא ראש הפירמידה - אבנה תוכנית אב-אסטרטגית בחינוך לעשור הקרוב. זה הבסיס וזה העתיד שלנו. וכמובן, המלחמה חידדה והרחיבה את הצרכים שלנו בביטחון אישי וכללי, וברווחה תוך התמקדות במתן פתרונות להיבטים רגשיים ונפשיים מותאמי קהילות".
תפקידים שעשית ברשות המוניציפלית:
"ניהלתי תוכניות לפיתוח מנכ"לים וריכזתי את פורום המאה ה-21 לראשי רשויות מקומיות באלכ"א (ג'וינט ישראל); ניהלתי את המרכז לפיתוח רשויות מקומיות בשרון; מנכ"לתי את חברת מטרופולי-נט שעוסקת בפיתוח, הקמה, תפעול ומתן שירותי מערכות-מידע לרשויות מקומיות; הייתי מנכ"לית המועצה המקומית יואב, והיום אני מנכ"לית חברת "קומפלוט" – המתמחה במתן שירותי הנדסה לרשויות המקומיות. הייתי גם חברת מועצה בשוהם, סגן ראש המועצה, יו"ר ועדת מכרזים, חברה בוועדה לתכנון ובנייה ודירקטורית בחכ"ל. בהשכלתי אני מתכננת ערים".
ההישג הכי משמעותי שלך בעשייה הציבורית השנה?
"הבולטים היו הקמת מרכז "יחד" לילדים בעלי צרכים מיוחדים שפתחנו ביישוב, הקמת מועדון הגמלאים שהפך שם דבר וגם מהלכי הפיצול שביצעתי באזור התעשייה, הובילו לשגשוג כלכלי עצום".
מה רצית לעשות ולא הספקת?
"זו שאלת מיליון הדולר עבורי. אני עושה המון דברים במקביל ותוך כדי תנועה – אז מגיעה להכל. עוד לא הייתי ראשת מועצת שוהם. זה לגמרי בתוכניות שלי".
תחבורה ועסקים בשבת – עמדתך?
"חוק העזר העירוני בשוהם קובע שאפשר לפתוח עסקים בשבת, ויש סטטוס קוו נפלא לגבי זה. אני בעד שעסקים יפרחו וישגשגו בשוהם, ושלקהילה שלנו תהיה האפשרות לצרוך שירותים גם בסופ"ש".
כיצד תפעלי בענייני ביטחון?
"בחודשים האחרונים עדכנתי ושכללתי תוכניות הביטחון, בין הפעילויות שנבצע ביום הראשון לעבודה: היערכות להגנה על מגורים וחיי אדם, ולא רק על נכסים כלכליים ומסחריים; עידוד גברים ונשים להשתתף בקורסי הגנה עצמית ונשיאת נשק; נייסד אפליקציית "מפת פשיעה" שתסייע לנטר ולמפות אירועי פשיעה באזור; נדאג לאיוש מלא של התקנים בנקודת המשטרה, בחיבור רשת המצלמות למוקד רואה, בפיקוח על יעילות הניטור, בנוהלי סגירת השערים ביישוב וריענון נוהלי החירום; נגבש תוכניות מוכנות לחירום ומשברים הקשורים באסונות אקלים ובפגיעה בתשתיות חשמל (שריפות / הצפות / מגיפות וכו'); נבסס רשת מתנדבים אזרחית, נבצע הדרכות לתיכוניסטים ונשתף פעולה עם רשויות שכנות".
אם לא תיבחרי?
"לא אשב בחיבוק ידיים, ואמשיך לעשות למען שוהם, עשייה משמעותית בכל מישור שאוכל להשפיע בו".
הדבר הראשון שתעשי אם כן?
"אחזור הביתה, לקן הפרטי שלי. אודה למשפחה האהובה שלי ואחבק את הכלב שלי, לופ. הם העוגן והם גם מה שממלא ומטעין אותי. אח"כ אפעיל את השעון המעורר לחמש בבוקר, ואלך לישון בידיעה שלמחרת צפויה לי עשייה מרובה, מתגמלת וחשובה מאין כמותה".
אם לא היית בפוליטיקה היית היום....?
"ממשיכה לתת שירות מקצועי לרשויות מקומיות. זה מה שאני מכירה, זה מה שאני אוהבת, את זה אני עושה בשקיקה ובהתלהבות כבר שלושה עשורים".