משפחתה של סמ"ר ים גלס (20) ממודיעין מארגנת גיוס המונים להפקת מופע הנצחה לזכרה. גלס היתה מפקדת תצפיתניות במוצב נחל עוז בגדוד 414.
1 צפייה בגלריה
ענת ובתה ים גלס ז"ל
ענת ובתה ים גלס ז"ל
ענת ובתה ים גלס ז"ל
(צילום: פרטי)

ב-7 באוקטובר בשעות הבוקר היא היתה במשמרת בחמ"ל, גלס וחברותיה הקפיצו כוחות להגנה על הישובים בגזרה, הצילו אלפי אזרחים אך כשמחבלי החמאס פרצו לחמ"ל לא היה מי שיציל אותן וגלס נרצחה יחד עם חברותיה. במשך כחודש ימים גלס הוגדרה נעדרת עד שנמצאה גופתה והתגלה כי נרצחה ביום שפרצה המלחמה.
המופע שיקרא "בלב ים" מתוכנן לנובמבר 2024 סביב יום השנה למותה, הוא יכלול שירים שנכתבו והולחנו על ידי בן זוגה של ים, אלון נחמיאס, בביצוע זמרים שים אהבה, שירים לטקסטים של אמא של ים, ענת גלס, יצירות רביעיית כלי קשת בנגינת רביעיית כרמל ותערוכת ציורים של האם לזכרה של ים.
המשפחה מתכננת לצלם את המופע על מנת שישמש גלעד מוזיקלי נצחי לזכרה של ים. על מנת להרים את ההפקה המשפחה יצאה בפרויקט גיוס המוני שיעדו כ-200 אלף שקל ולמרות שהוא נפתח רק בתחילת החודש נראה שהוא כבר צובר תאוצה.

קראו גם:

"זה התחיל מרצון להביע מצוקה וכאב", סיפרה דודתה של ים, רחל רינגלשטיין, שעובדת עם רביעיית כרמל, "מוסיקה זה מקום שבו אפשר לשפוך הכל וכשזה התחיל להתהוות גם אלון בן הזוג של ים התחבר, הוא ידע בדיוק מה הוא רוצה. הוא מוסיקאי מאוד מוכשר, הייתה אינטימיות בקשר שלהם סביב מוסיקה. הוא כתב לה שירים שהוא מלחין ומנגן ויש גם טקסט שהיא כתבה.
"בנינו מופע יחד שמתבסס על שירים שכתב וגם תערוכת אומנות. ציורים של ענת ויצירות נוספות. למעשה כל המשפחה והחברים התגייסו, החברות של ים הקימו מעין מפעל סריגה באמצעות תורמים בו סורגים פרחי לבנדר, בדומה לפרח לבנדר שים סרגה בעבר, היא מאוד אהבה לסרוג. יש כבר התגייסות גדולה והרווח מהיצירות יופנה לאירוע. גם בת דודה של ים, יובל רוס, מעצבת ליין תכשיטים בהשראתה. כולם יוצרים יחד משהוא נצחי שיישאר לנו".
למרות ההתרגשות לקראת ההפקה, אמה של ים, ענת גלס, מספרת שדבר לא מקל על הכאב: "ים וחברותיה שירתו עד שכל אמצעי התצפית נפלו. את החמ"ל תקפו מחבלים, הם שרפו את המקום וים וחברותיה נהרגו. היא מאוד אהבה מוסיקה, כל הפרויקט הזה ללא מטרות רווח ומקדמים אותו אנשים שקרובים אליי ואני שמחה שהם בחיי ופועלים להנצחתה של ים".
איך את עוברת את הימים האלה?
"הימים שלי עמוסים אבל שלומי לא טוב, אפילו רע, אני משתדלת להתעסק כי זה נותן לי את האוויר, אחרת מאוד קשה להמשיך הלאה".