"נפצים הם כמו שדה קרב", כך מזהירים בעיריית מודיעין חודש לפני פורים וקוראים לבני הנוער ולהורים לשים לב כי לא מדובר במשחק ילדים אלא בפעילות שעלולה לגרום לחבלות קשות ולפגיעה גם באנשים הלומי קרב וכאלה שרגישים לקולות נפץ ובמיוחד בימים אלו.
2 צפייה בגלריה
נפצים
נפצים
נפצים
(צילום: Shutterstock)

כמו בכל מקום, לקראת חג פורים, נשמעים בכל הארץ קולות הנפצים המבהילים, מעשי קונדס של בני נוער, שלהם השלכות רבות על הסביבה וגם עליהם. השנה, בצל המלחמה, העלתה עיריית מודיעין הילוך בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית, ושמה זרקור חשוב על הלוחמים הפוסט טראומתיים, שחווים את קולות הנפצים כתזכורת רועמת לחוויות האישיות שעברו בשירות הצבאי, אשר מציפות מחדש טראומות וחרדות קשות. בנוסף לתושבים שבצל המלחמה יכולים לחוות פחדים וחרדות מחשש לאירוע בטחוני.

2 צפייה בגלריה
נפצים
נפצים
נפצים
(צילום המחשה: shutterstock)

בימים אלה, יפורסם ברשתות החברתיות של העירייה ובקהילות בתי הספר, קמפיין עירוני תחת הסלוגן – "נפצים הם שדה קרב", הממחיש את הדמיון שבין רימון לנפץ וקורא להעלות למודעות את הפגיעה שעלולה להיות באנשים פוסט טראומתיים, וקריאה להפסיק זאת, במיוחד בתקופה זו.
בנוסף, שם הקמפיין זרקור על ההשלכות המסוכנות של שימוש בנפצים כלפי בני הנוער עצמם, שכן הנפץ הוא חומר נפץ לכל דבר, אשר גורם מדי שנה לחבלות רבות ומיותרות.

קראו גם:

מהעירייה נמסר כי לקראת החג תוגבר האכיפה ברחבי העיר, בפארקים ובמקומות הבילוי של בני הנוער.
יצוין כי בשנה שעברה עוכב לחקירה במשטרה קטין בן 12 עם אביו לאחר שנתפס על ידי סייר ביטחון משחק בנפצים במרכז העיר. פעילות האכיפה כאמור תלך ותתגבר לקראת פורים.