חברי אחד ממועדוני השחמט הוותיקים במודיעין התרגשו מאוד בשבוע שעבר לקבל אליהם משתתף חדש, אך שחקן ותיק, ובעיקר איש מפורסם, לפחות עבור מי שמכירים את שיריו של הזמר יוסי בנאי ז"ל.
2 צפייה בגלריה
ראש בראש. יאיר וקלאוס
ראש בראש. יאיר וקלאוס
ראש בראש. יאיר וקלאוס
( צילום: יואל תמנליס)
מדובר בעו"ד משה יאיר, המוכר יותר בכינוי "מואיז הקטן" משירו המפורסם של בנאי, בו הוא מספר על ילדותו בירושלים.
יאיר, שימלאו לו 91 בחודש דצמבר הקרוב, חי את רוב חייו בירושלים, ולמודיעין, בה מתגוררות ארבע בנותיו, הגיע לפני כחמש שנים, כדי לחיות קרוב לבני משפחתו המורחבת. על אף גילו המבוגר, יאיר מקפיד להעסיק את עצמו בפעילויות שונות, ושחמט היא אחת מהן.
"לפני כחודשיים ביקשתי להתעניין איפה אפשר לשחק שחמט בעיר", הוא מספר. "התקשרתי לעירייה ואמרו לי שיש מועדון גדול, אבל שהוא מיועד בעיקרון רק לבני נוער", הוא מספר. "מאוחר יותר חזרו אליי והסבו את תשומת ליבי למועדון של אליהו (אילן) כהן, המפעיל במשך שנים רבות חוג שחמט קהילתי לכל הגילים. דיברנו, והתחלתי לשחק".

2 צפייה בגלריה
יוסי בנאי ז"ל. הפך את "מואיז הקטן" למפורסם
יוסי בנאי ז"ל. הפך את "מואיז הקטן" למפורסם
יוסי בנאי ז"ל. הפך את "מואיז הקטן" למפורסם
( צילום: צביקה טישלר)
לדברי יאיר, הוא שמח מאוד לחזור ולשחק שחמט, אחרי שנים של הפוגה. "שיחקתי שחמט שנים ארוכות, בעיקר בצעירותי ובבגרותי, ובזמן האחרון לא הרביתי לשחק, למעט עם חבר המגיע אליי מדי שבוע", הוא ממשיך, "והוא אמנם צעיר ממני בכמה עשורים, אבל זה לא מפריע לאף אחד, אנחנו נהנים".
"זה היה סוג של אימון עבור שנינו, ולמרות פער הגילים, שמחתי ממש, ואני מקווה להמשיך ולשחק עוד שנים רבות"
פרט למשחקי השחמט, משתתף יאיר בחוגים רבים, דבר שלדבריו מסייע לו לשמור על תפקוד תקין ולהישאר חיוני.
"אני עורך דין בהכשרתי, תחום בו עסקתי במשך 59 שנים, ובשנים האחרונות אני עוסק בהרבה דברים אחרים, משתתף בלא מעט חוגים מטעם עמותת יזמ"ה בעיר, חוגים לתנ"ך ולקריאה, ואני משתדל להעסיק את עצמי כמה שיותר", הוא מספר. "לאחרונה נכנסתי גם לחוג מיינדפולנס, ובצורה כזו אני מגביר את יכולת החשיבה, וזה עושה לי טוב.


"אינני טומן ידי בצלחת, ובכל אירוע משפחתי אני לא מסתפק בברכה קצרה, אלא נושא ברכה מפורטת שאני נהנה להכין, ובשבוע שעבר הכנתי ברכה לנכדיי עם תחילת שנת הלימודים. "אני מוקף משפחה, ארבע בנותיי ועשרת הנכדים שכולם גרים קרוב אליי, הגדול בן 22 והצעירה בת שנה וחצי".
תמונתו של יאיר משחק עם אחד מצעירי מועדון השחמט, עופר קלאוס, 13, הופצה בחלק מהרשתות החברתיות בעיר, ועוררה עניין רב.

קראו גם:

על נסיבות הצילום מספר יאיר: "זה היה יותר לצורך התמונה המשותפת, דבר ששנינו רצינו ושמחנו לעשות. זה היה סוג של אימון עבור שנינו, ולמרות פער הגילים, שמחתי ממש, ואני מקווה להמשיך לשחק עוד שנים רבות".