בעיריית מודיעין מאיצים בימים אלה מהלכים לקידומה של תוכנית להקמת רובע סטודנטים, הצפוי להיבנות במהלך השנים הקרובות בקרבת מתחם המע"ר, לא רחוק מקניון עזריאלי, תחנת הרכבת המרכזית ובניין העירייה.
1 צפייה בגלריה
כך ייראו מעונות הסטודנטים
כך ייראו מעונות הסטודנטים
כך ייראו מעונות הסטודנטים
(הדמיה: כרמלי ונתן פלדמן אדריכלים)
התוכנית המקורית של רובע הסטודנטים עוסקת בהקמתו על מגרש המוכר בשם "601", הממוקם בסמוך לצומת הרחובות שדרות עמק זבולון ויגאל ידין, מרחק הליכה מאטרקציות רבות בעיר, כמו פארק ענבה, המע"ר ומגוון העסקים באיזור זה.
אנשי התכנון בעירייה בודקים בימים אלה אפשרות להרחבתה של התוכנית המקורית, לפיה ייבנו במתחם כ־360 יחידות דיור בגדלים שונים, בשטח שבין 30 ל־60 מ"ר, מדירות סטודיו ועד דירות בנות שלושה חדרים, במטרה לשמש סטודנטים בודדים או כאלה שיבקשו לחלוק דירה עם שותפים.
כוונת העירייה היא לפנות לוועדות התכנון ולבקש אישור לתוספת של שטחי מסחר שיוקמו ברובע, מהם יוכלו גם תושביו הצעירים ליהנות.
השטח הכולל של יחידות הדיור למגורים עומד בשלב זה על קרוב ל־22 אלף מ"ר, ובו המעונות עצמם, שטחי ציבור ושטחים ירוקים, והתוכנית היא, כפי שמבוצע ברשויות מקומיות אחרות ברחבי הארץ, כי המתחם יופעל על ידי חברת אחזקה.
בהתאם לתוכנית, חברה פרטית תבנה את המתחם, תפעיל אותו במשך 25 שנים, ובסיומן יעברו השטח והנכסים בתחומו לידי העירייה.
"כמי שלומד באונ' העברית בירושלים ונוסע מדי שבוע מחוץ לעיר, אני מבין כמה טוב וקל היה לי אם היו כאן מוסד אקדמי ומעונות לסטודנטים"
על פי פרטי התוכנית המעודכנת, ייבנו בשטח כעשרה בנייני מגורים בגובה של עד שבע קומות, ובכל בניין ייבנו, פרט למעונות הסטודנטים, חללי עבודה משותפים לסטודנטים, שישלמו תשלום שנתי עבור המגורים במקום.
בנוסף יוקמו בכל בניין חדר כושר, חדרי כביסה ואולמות אחרים, שאמורים לאפשר למי שיגורו במעונות ליהנות מכמה שיותר תנאים נוחים המותאמים לחייהם הסטודנטיאליים.
צעירים בעיר, הלומדים באוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ, שמחים מאוד לשמוע על התקדמות התהליך להקמת הרובע.
"זה אולי לא רלוונטי לדור שלי, למי שלומד היום, אבל אולי עוד כמה שנים יהיו פה תנאים מעולים לסטודנטים שיגורו בעיר", אומר עודד רכס, תושב העיר. "כמי שלומד באוניברסיטה העברית בירושלים ונוסע מדי שבוע מחוץ לעיר, אני מבין כמה טוב וקל היה לי אם היו כאן מוסד אקדמי ומעונות לסטודנטים תושבי העיר או תושבי חוץ.
קראו גם:
"בעשור הקרוב ייבנו בעיר מוסדות אקדמיים, ואין לי ספק שמי שייהנו ממעונות הסטודנטים יוכלו לעבור תקופה קלה ונעימה הרבה יותר כסטודנטים, והלוואי שזה יקרה בקרוב".