תושבי היישוב כפר האורנים הסמוך למודיעין חוששים כי בקרוב ייאלצו לנהל קרב חדש על השטחים הפתוחים מסביב ליישוב, נוסף למאבק שהם מנהלים מזה חודשים ארוכים נגד הכוונה לסלול כביש חדש באיזור עמק הצבאים, הממוקם ממזרח ליישוב.
1 צפייה בגלריה
יינזק? איזור נחל מודיעים
יינזק? איזור נחל מודיעים
יינזק? איזור נחל מודיעים
(צילום פרטי)
קראו גם:
מבחינת תושבי כפר האורנים, הרעה עלולה להיפתח מצפון, בצורת איום בהריסה של חלק מהיער הגובל בצד הצפון־מערבי של היישוב, וזאת לצורך הרחבה אפשרית של השטח הבנוי של היישוב מודיעין עילית הסמוך.
במכתב שהפיצו לאחרונה אנשי הוועד המקומי של כפר האורנים, נמסר לתושבים כי נודע להם במקרה על התכנסותה של אחת מוועדות התכנון העוסקת בבקשת המועצה האזורית מטה בנימין, בתחומה נמצא השטח המדובר, להעבירו לידי המועצה, וזאת לצורך הרחבה של שכונת קריית ספר, אחת משכונותיה של מודיעין עילית.
על פי המפות שהוצגו לתושבים, השטח אותו מבקשים אנשי מועצת מטה בנימין לקבל, כולל חלקים מהשטח הפתוח הגובל בנחל מודיעים וביער שמסביבו.
בעקבות הגילוי מינה הוועד המקומי נציגות מיוחדת של חברי היישוב, המנסחים בימים אלה תגובה רשמית לוועדות התכנון, במטרה למנוע את המהלך הצפוי בשטח.
עוד הודיעו חברי הוועד המקומי, כי רתמו למהלך את אנשי המועצה האזורית חבל מודיעין ואת תושבי לפיד, היישוב הסמוך, שהפקעת השטחים הפתוחים המתוכננת עלולה לפגוע גם בהם.
"אנשי המועצה והיישוב לפיד הצהירו על תמיכתם המלאה בכל מהלך שנוביל על מנת לעצור את המהלך המכוון באופן מובהק להרס הטבע, בינוי מאסיבי, ויצירת מפגעים מסוגים שונים לשני היישובים", אומרים חברי ועד כפר האורנים.
תושבים רבים ביישוב מבטיחים להירתם למאבק, ומקווים לסכל את כוונת הרשויות להוציא לפועל את המהלך, שהדיונים בעניינו צפויים להתקיים במהלך השנה הקרובה.
"לא ייתכן שאיכות החיים שלנו תיפגע בצורה כל כך קשה, ושנהיה עסוקים כל היום בניהול מאבקים כאלה", אומר לביא פלי, תושב כפר האורנים. "מצד אחד רוצים להרוס את עמק הצבאים ממזרח ליישוב ולהקים עליו כביש מהיר, ומצד שני לבנות על השטח הפתוח היחיד שמפריד בינינו לבין מודיעין עילית, וזה בלתי נתפס. הגענו לכאן בשביל איכות חיים, טבע ושטחים פתוחים, רשויות התכנון חייבות להפנים שאי־אפשר לסגור עלינו".