ביום שלישי השבוע יצאו שתי ילדות בנות חמש מגן עירוני במודיעין. איש מצוות הגן לא הבחין בכך. רק כעבור למעלה משעה שמו לב להיעדרן, והן אותרו על ידי המשטרה בקניון במודיעין, מרחק של 2 ק"מ מהגן. האירוע החמור עורר סערה בעיר, וההורים דורשים טיפול מיידי.
2 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי מודיעין
קניון עזריאלי מודיעין
קניון עזריאלי מודיעין. כאן אותרו הילדות
(צילום: רונן כרם)
בצהרי יום שלישי קיבלו הורי הילדות שיחת טלפון מהגן. צוות הגן "בישר" להם שבנותיהם עזבו את הגן עם תיקיהם האישיים ונעלמו. מה שעורר חשש חמור, שהשתיים נלקחו מהגן על ידי אלמוני שמכיר אותן, או מישהו זר שביקש מהן לצאת מהגן, ולהתלוות אליו.
שוטרי תחנת משטרת מודיעין ופקחי העירייה נכנסו לתמונה, והחל מבצע חיפושים נרחב, עד שהבנות אותרו בקניון, מרחק של כשני קילומטרים ממתחם הגן שלהן.
האירוע הזה התרחש במקביל למספר מקרי הטרדות מיניות שבוצעו במודיעין כלפי ילדות צעירות. לשוטרים שעסקו בחיפושים היה חשש כי ייתכן ומדובר במקרה נוסף, שעלול להיות קשור לאותו איש, אותו המשטרה עדיין לא איתרה.
2 צפייה בגלריה
הילדה הסתובבה ברחוב
הילדה הסתובבה ברחוב
הילדות לקחו את התיקים ויצאו ללא השגחה
(צילום המחשה: shutterstock)
"אין לחץ גדול מזה, אני לא מתארת לעצמי מה עבר על ההורים, אלוהים שישמור", אומרת חגית עמרני, תושבת העיר, אמא לשני ילדים. "אם הייתי מקבלת טלפון שהילד שלי לא בגן, ושהתיק שלו לא בגן, אני חושבת שהייתי מאבדת את ההכרה".
קראו גם:
הורים רבים דורשים למצות את ההליכים מול צוות הגן ממנו יצאו הילדות, וזאת על מנת לוודא שמקרים מסוג אלה לא יישנו בעתיד. "גם מחסור בכוח אדם, בעיה ממנה סובלים גנים רבים, לא מצדיק אירוע חמור שכזה", אומר אבי יפה, תושב העיר, אב לילדה בת ארבע, והוסיף: "גנים צריכים להיות נעולים ומסוגרים, ובכל רגע נתון כל אחד ואחת מצוות הגן צריכים לדעת איפה כל ילד וילדה נמצאים, לא ייתכן שיקרו מקרים כאלה, מה היה קורה אם הילדות היו נפגעות בתאונת דרכים, זה פשוט נורא".
מיד לאחר איתור הילדות החלה העירייה בתחקור המקרה, נושא עליו אחראים אנשי אגף החינוך, שמאז יום שלישי בודקים את הסיפור מול אנשי צוות הגן הממוקם במרכז העיר, וסביר להניח כי בעקבות הבדיקה יוסקו מסקנות כנגד חלק מצוות הגן.
לעדכונים - חדשות מודיעין