אנשי משטרת מודיעין טרודים בימים אלה, בנוסף לענייני הפשיעה השגרתית, במעקב אחרי נושא מורכב ומסוכן: ניסיון לאתר גבר האחראי בשבועות האחרונים להטרדות מיניות של מספר ילדות, תלמידות בתי ספר יסודיים.
1 צפייה בגלריה
"חוששים ללכת לבד"
"חוששים ללכת לבד"
"חוששים ללכת לבד"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
המידע הראשון בנושא הגיע למשטרה לפני מספר שבועות, לאחר שילדה תושבת העיר פגשה במטריד בשכונת הנחלים, חזרה הביתה בריצה, וסיפרה לאמה כי הוא ניסה לפתות אותה לבוא עימו.
לדברי האם, בתה בת ה־11 הבינה כנראה כי הפנייה של האיש אליה לא היתה ראויה, ולכן היא סירבה לבקשתו להתלוות אליה ורצה בחזרה לביתה.
האם יצרה מיד קשר עם מוקד 100 של המשטרה, שהפנו אל האם צוות של תחנת המשטרה העירונית, לו מסרה האם את הפרטים המלאים ששמעה מבתה.
למרות המקרה החריג, בחרה האם שלא להגיש תלונה, לדברי מקרוביה, בשל החשש כי חקירת הילדה תגרום לה לטראומה.
משום שהאם לא הגישה תלונה רשמית, כפי שהתבקשה לעשות, לא נותרה לחוקרים ברירה אלא לסגור בשלב זה את התיק.
לבני משפחתה של הילדה דווח כי תיק החקירה נסגר, וכי בכל מקרה, דקות בודדות לאחר אירוע ההטרדה שעליו דיווחה האם, יצאו כוחות סיור לסרוק את האיזור בו התרחשה התקרית, אולם הסריקות בשטח לא העלו דבר והחשוד לא אותר.

חשף איבר מין

השמועה על המקרה התפשטה בשכונת מגוריה של הילדה, מה שהביא לעדויות של שתי אימהות נוספות תושבות העיר, שסיפרו כי בנותיהן הצעירות עברו חוויות דומות במהלך השבועות האחרונים.
באחד המקרים, כפי שנודע ל"ידיעות מודיעין‑איילון", חשף החשוד, גבר צעיר, את איבר מינו בפני ילדה במע"ר.
גם במקרה זה, כך נראה, בחרה האם שלא להגיש תלונה במשטרה, גם היא מסיבה דומה לזו של האם האחרת, כדי שלא לסבך את בתה במתן עדות בפני חוקרי ילדים, הליך מורכב למדי.

חוששים לצאת

הורים בשכונה שבה התרחש ניסיון התקיפה הראשון, מספרים כי מאז המקרה חוששים ילדיהם לצאת מהבית ללא השגחה או ליווי של מבוגר.
"זה לא מפליא אבל זה המצב", אומר אב לילדה באחת משכונות מרכז העיר, "ומציאות שאנחנו צריכים להתמודד איתה, וזה לא פשוט, בוודאי לא בתקופה מורכבת כזו שהילדים חווים עם מגפת הקורונה ‑ עוד פחד לחיות לצידו. אני לא מאשים שום ילדה או ילד שחוששים ללכת לבד לבית הספר או לחוג או לחבר, בטח כשיש איום שכזה, וכשהם שומעים מפה לאוזן על מה שקרה פה בתקופה האחרונה. גם מבוגרים זה מפחיד, אז בטח ילדים".
"זה לא פשוט, בוודאי לא בתקופה מורכבת שכזו שהילדים חווים עם מגפת הקורונה ‑ עוד פחד לחיות לצידו"

"למנוע פאניקה"

בינתיים, במשטרה מעריכים כי סביר להניח שמקרים נוספים דומים התרחשו בשבועות האחרונים בעיר, אולם לא דווחו מסיבה כזו או אחרת למשטרה, לבתי הספר או לעירייה.
עם זאת, הורים המכירים את המקרים מספרים כי אנשי אגף הביטחון של העירייה מעודכנים בפרטי המקרים, וכי אגף החינוך פועל בנושא בקרב הנהלת בית הספר שאחת התלמידות הלומדות בו הותקפה, טיפול הכולל קשר שנוצר בין אנשי המקצוע של השירות הפסיכולוגי העירוני לבין משפחת הנפגעת.
גם ועד ההורים העירוני עודכן בפרטי המקרים, וכך ועדות ההורים הבית ספריות התבקשו לשמור על עירנות ולרענן את המודעות של התלמידות והתלמידים בדבר דרכי הפעולה מול אלמונים המטרידים אותם.
"האירועים המדוברים התרחשו לפני חודש ויותר, ואני יודע שהנושא נמצא בטיפול של המשטרה ושל העירייה", אומר יו"ר ועד ההורים העירוני, אייל כהן. "מעבר לכך שכמובן שפנינו לכל הגורמים הרלוונטיים לנושא, וביקשנו לחקור אותו, אנחנו שותפים לכל הבדיקות והמהלכים המבוצעים בסוגיה".
חברי ועדי ההורים העירוניים אמנם מודעים לחומרת המקרים, אך עם זאת משתדלים לשמור על פרופיל נמוך ככל האפשר בנושא.
"מי שצריך לדעת מה קורה, כולל מול המשטרה והעירייה, יודע, ואני חושב שממש אין צורך להרחיב בסוגיה", אומר אחד מחברי ועד ההורים בבית ספר יסודי בעיר. "המטרה היא לא רק למנוע פאניקה בקרב ההורים והילדות והילדים, אלא גם לתת למשטרה לעשות את העבודה, בתקווה שלא נשמע על מקרים נוספים, ושאולי החשוד ייתפס או פשוט יבין שאין לו מה לחפש כאן ויילך".

"חייבים להתלונן"

בינתיים הורים בעיר ששמעו, בעיקר מפה לאוזן, על המקרים שהתרחשו, מספרים כי הם נמנעים בשלב זה, עד כמה שהם יכולים, לאפשר לילדיהם הקטנים להסתובב לבד ברחובות.
גם ועד ההורים העירוני עודכן בפרטי המקרים, וועדות ההורים הבית ספריות התבקשו לשמור על עירנות ולרענן את המודעות של התלמידים
"מפחיד להעלות על הדעת מה יעבור על הבת או הבן שלך אם הם יעברו חוויה כזאת, ורק מזה אני רועדת", אומרת נווית אמסלם, אם תושבת העיר. "בשבועיים האחרונים רצות הרבה שמועות, כמו למשל שיש מישהי שהצליחה לצלם את החשוד שניסה לתקוף אותה, אבל אף אחד לא יודע אם זה נכון. אני מבינה הורים שחוששים ללכת למשטרה, למרות שזה הדבר הנכון לעשות אם רוצים להגיע אל החשוד שמסתובב פה בעיר, ונקווה שכל הסיפור ההזוי הזה יסתיים בקרוב".
אב אחר, ששמע על פרטי המקרים, מציג עמדה אחרת, נחושה יותר: "אני מאמין שחייבים ללכת ולהתלונן במשטרה, כי זו הדרך היחידה שיש באמצעותה סיכוי לתפוס את מי שמבצע את המעשים הנוראיים האלה. אם אנשים יגוננו על הילדים שלהם, עבריין המין הזה לא ייעלם מעצמו, ויש סיכוי גדול שהוא ימשיך לחפש לפגוע בילדות, ואולי אפילו יצליח".
מהעירייה נמסר: "במקרים מסוג זה, העירייה פועלת באופן מיידי לעזרת המשפחה ככל הניתן, תוך שילוב צוותי בתי הספר הקרובים לילד או לילדה, צוותי השירות הפסיכולוגי החינוכי‑עירוני, ואם יש צורך, אז גם בסיוע של שירותי הרווחה. כך גם היה במקרה עליו דיווחה האם.
"במקביל, אגף הביטחון נמצא בקשר עם המשטרה ויסייע ככל שיידרש. חשוב לציין כי הורים אשר יש בידם מידע שיכול לסייע לחקירת המקרה יכולים לפנות לעירייה או למשטרה ולהעביר את המידע".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "התקבלה תלונה אחת שהוגשה בחודש ינואר של אמא שמסרה שגבר פנה לבת שלה. מיד עם קבלת התלונה נערכו סריקות אחריו, אך הוא לא אותר. לאחר מכן האמא סירבה שתיגבה עדות מהבת שלה ולכן נאלצנו לסגור את התיק".