שכניו של שר המשפטים, יריב לוין, המתגורר בשדרות מנחם בגין בשכונת מוריה במודיעין, מוטרדים מאוד מהתגברות קצב אירועי המחאה מול בית מגוריו של השר בשכונה השקטה.
2 צפייה בגלריה
המפגינים מול בית השר לוין
המפגינים מול בית השר לוין
המפגינים מול בית השר לוין
(צילום פרטי)
המחאה כנגד השר בעניין הרפורמה שהוא מוביל במערכת המשפט, המעוררת הד ציבורי ותקשורתי ברחבי הארץ והעולם, מתגברת בימים אלה, ולאחר מספר הפגנות שהתקיימו מול ביתו, יוקם החל מהשבוע הבא אוהל מחאה בשטח הגינה הציבורית שמול הבית.
במהלך השבוע שעבר התקיימו שני אירועי מחאה מול בניין המגורים של השר לוין, בהשתתפות עשרות מפגינים, שחלק מהם נשאו שלטים נגד הרפורמה שהוא מוביל, ואחרים קראו קריאות נגדו במגה-פון גדול שהחזיקו.
במקום אמנם נוכחים שוטרים, ובשבוע שעבר אף הגיעה אל השטח המפקדת החדשה של משטרת מודיעין, סנ"צ לינור לוי, אולם התושבים מוטרדים מכך שהמחאות הספונטיות יהפכו לשגרה שתימשך חודשים.
"נכון, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, וזכות הביטוי מותרת לכל אזרח, אבל כשזה קורה בשכונת מגורים, בשעות אחר צהריים והערב, זה קצת מפריע לשגרה", אומר אליהו לוי, המתגורר ברחוב בו מתגורר השר לוין. "אמנם הייתי שם השבוע כשהיתה הפגנה, ולא היה בלגן, אבל אנשים עמדו וצעקו, ובכל זאת, זו שכונת מגורים, לא כיכר בתל אביב".

2 צפייה בגלריה
הכרזה
הכרזה
הכרזה של "דרכנו"
(צילום פרטי)

לטענת לוי, שכניו של השר לוין חוששים כי אירועי המחאה מול בית השר יהפכו למנהג קבוע, בדיוק כשם כשעצרות המחאה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, נמשכו חודשים ארוכים.
"במקרה של מנדלבליט ההפגנות התקיימו בכל מוצאי שבת, והיה שם בלגן לא קטן, ואנחנו לא רוצים שזה יגיע לפה", אומר לוי, "לא מתאים לנו הרעש, ולא עומסי התנועה שעלולים להיגרם בגלל סקרנים".
בתחילת השבוע פרסמה תנועת "דרכנו" מודעה שהכניסה את תושבי שכונת מוריה ללחץ נוסף – הכרזה של אנשי מילואים כי הם מקימים מאהל מחאה קבוע מול בניין מגוריו של השר לוין, והזמינו את הציבור לאייש את המאהל ולקחת חלק במחאה, בימים ראשון עד חמישי בשעות 17:00 אחר הצהריים ועד 20:00 בערב, בימי שישי בשעה 10:00 בבוקר, ובמוצאי שבת בשעה 19:00 בערב.
"אם זה ייצא לפועל, זה כבר עלול להיות מוגזם ממש", אומרים תושבים בשכונה, "וכרגע אין יותר מדי מחאה מצד התושבים, אבל אם זה יתפתח המחאה תגבר, וגם אנחנו נשמיע קול נגד המחאה. אנחנו מקווים שהמשטרה תסייע בשמירה על השקט ותוודא שלא תיגרם לנו הפרעה, וכן, אפשר תמיד להרחיק את המפגינים מאיזור בנייני המגורים".

קראו גם:

תגובת המשטרה תובא כשתתקבל.