מאות ממשתמשי הרכבת תושבי מודיעין, שהתבשרו אתמול (שני) על החלטת רכבת ישראל כי החל מחודש פברואר תצומצם תדירות תנועת הרכבות מהעיר לירושלים וחזרה, מחצי שעה בשעות העומס, לשעה בלבד, הפיצו אתמול בצהריים עצומה ברשת, הקוראת לראש העירייה, חיים ביבס, לסייע להם לפעול מול משרד התחבורה, הגוף המתווה את המדיניות בנושא זה.
1 צפייה בגלריה
סיוע מראש העירייה. תחנת הרכבת פאתי מודיעין
סיוע מראש העירייה. תחנת הרכבת פאתי מודיעין
סיוע מראש העירייה. תחנת הרכבת פאתי מודיעין
(צילום: קובי קואנקס)
את ההודעה על הצמצום הצפוי בלוחות הזמנים, שיחל ב-13 בפברואר, קיבלו תושבי מודיעין שהגיעו לתחנת הרכבת העירונית, דבר שגרם לכעס רב בקרב הנוסעים.
בתוך שעות ספורות היו כבר מי שהפיצו את העצומה, בה נרשם: "אנחנו, תושבי מודיעין ונוסעי הרכבת, קוראים לראש העירייה, מר חיים ביבס, לפעול למען המשך תדירות הרכבת בכל חצי שעה, ולבטל את ההחלטה של רכבת ישראל".
מי שעוד החל לפעול בעניין הוא חבר מועצת העיר, אור גרינפלד, הפעיל בנושא תחבורה ציבורית ועירונית, שהבטיח למשתמשי הרכבת כי העירייה תדאג לטפל בנושא בהקדם.
ואכן, אתמול אחר הצהריים העביר ביבס פנייה דחופה ללשכת השרה הנכנסת במשרד התחבורה, מירי רגב, בה ביקש מהשרה להורות לאנשי רכבת ישראל שלא לצמצם את תדירות הרכבת לירושלים.
"החלטה זו של רכבת ישראל שגויה, ומעמיקה עוד יותר את חוסר האמון של הציבור בתחבורה הציבורית", כתב ביבס, והוסיף: "בניית אמון והחזרת הנוסעים לנסיעה ברכבת דורשת שירות יציב, ולצערי בשנים האחרונות, זה לא מה שהציבור חווה".
"זו אכן בעיה קשה, ולהבנתנו העניין הוא שרכבת ישראל זקוקה לקרונות המשמשים את הקו שלנו לנתיבים אחרים בהם פעילה הרכבת, וזה מכעיס", אומר חגי גזית, תושב העיר, משתמש קבוע ברכבת. "התייצבותו של ראש העירייה לצידנו משמחת, ואנחנו מאוד מקווים שהבעיות האלה ייפתרו בהקדם, זה נושא שמטריד מאוד רבים מתושבי העיר".

קראו גם:

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הפעלתה של הרכבת השניה מדי שעה בשעות השיא הופסקה בשל מיעוט משמעותי של נוסעים (כ-10-20 נוסעים בממוצע ברכבת זו). אנו בוחנים כל העת את הביקושים מתוך כוונה להתאים את רמת השירות בהתאם, ובעתיד עם הגידול הצפוי במספרי הנוסעים תופעל גם תדירות הרכבות בהתאם".
תגובת משרד התחבורה תובא כשתתקבל.
פורסם לראשונה: 07:52, 17.01.23