נתונים שפורסמו אתמול (ראשון) על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) מצביעים על מגמה שלילית בהיקפי הבנייה החדשה בשכונות מודיעין, מה שמבשר רעות עבור מי שמחפשים לקנות או לשכור דירה בעיר, מאחר וההיצע הולך וקטן.
1 צפייה בגלריה
השקעה של עשרות מיליונים. שכונת מורשת
השקעה של עשרות מיליונים. שכונת מורשת
שכונת מורשת
(צילום באדיבות עיריית מודיעין)
על פי נתונים אלה, במהלך תשעת החודשים הראשונים של שנת 2022, החלה בנייתן של 241 דירות חדשות בלבד, נתון המצביע על מגמה של ירידה במספר הדירות החדשות, בהשוואה לשנת 2021, אז נבנו בעיר 463 דירות חדשות.
הסיבות לכך ברורות, ונעוצות בעובדה שרוב עבודות הבנייה בשתיים מהשכונות החדשות ביותר בעיר: מורשת ונופים, נמצאות בשלבי עבודה מתקדמים, וכי פרויקטים חדשים לא צפויים להיבנות בשטח שכונות אלה.
נתון זה מדרג את מודיעין במקום ה-48 מבין הרשויות המקומיות בישראל בקטגוריית דירות חדשות שנבנו, ובדיקה של נתונים מפורטים מעט יותר, מחזקת את המגמה.
כך, למשל, מאז תחילת שנת 2022 ועד לחודש ספטמבר, החלה בנייתן של 124 דירות בנות ארבעה חדרים, לעומת 246 דירות בגודל זהה שנבנו במהלך כל שנת 2021.
דוגמא נוספת: בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה שעברה, החלה בנייתן של 28 דירות בנות חמישה חדרים, לעומת 83 דירות דומות שנבנו בשנת 2021.
מיקומה של מודיעין בדירוג הארצי מעיד על מצבה העגום בהיבט זה.
העיר המובילה בבנייה חדשה בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2021 היא תל אביב, בה החלה בנייתן של קרוב ל-3,300 דירות.
את המקום השני תופסת ירושלים (3,100), ואחריה, בסדר יורד: בת ים ובית שמש (2,700) ונתניה (2,100).
מי שמרגישים היטב את ההיצע ההולך וקטן הם תושבי העיר המבקשים לשפר את תנאי מגוריהם ולעבור לדירה חדשה, וזוגות צעירים או משפחות המבקשות להגר למודיעין מערים שכנות.
"אנחנו מחפשים דירה חדשה במשך שנה, אבל לצערנו לא נראה שיש סיכוי בעתיד הקרוב לרכוש דירה חדשה במודיעין בגלל המחיר המטורף", אומר אבירם גז, המתגורר עם אשתו ובתם ברמלה. "המחירים גבוהים בהשוואה ליישובים אחרים, ונעים סביב שלושה מיליון שקלים. זה ענק עלינו, והמצב דומה בערים כמו ראשון לציון או מזכרת בתיה למשל".

קראו גם:

גם אהוד שמעוני, תושב מודיעין המחפש לרכוש דירה חדשה בעיר, מבין כי מדובר במשימה לא פשוטה בכלל: "מי שאין לו הון עצמי רציני, לא ממש יכול לרכוש דירה חדשה באחת מהשכונות החדשות, וחבל מאוד שזה המצב. זה אמנם לא אופייני רק למודיעין, אבל נכון לעשור הקרוב, לא נראה שיהיה שינוי, לפחות עד שיתחילו להקים שכונות חדשות".