רונן רפואה, תושב מודיעין שלפני כשלושה שבועות לקה באירוע לבבי ואיבד את הכרתו בסלון דירת מגוריו בעיר, נפגש בשבוע שעבר עם שני חובשי סניף מד"א בעיר, שהיו אלה שהוזעקו לדירה והצילו את חייו.
1 צפייה בגלריה
רונן רפואה עם חובשי מד"א חגי יוסנוף ף ואלכסיי פורטנוב
רונן רפואה עם חובשי מד"א חגי יוסנוף ף ואלכסיי פורטנוב
רונן רפואה עם חובשי מד"א חגי נוף ואלכסיי פורטנוב
(צילום באדיבות מד"א)
על פי הסטטיסטיקה המוכרת, רק אחוזים בודדים ממי שלוקים בליבם ונמצאים במקום בו אין אמצעי הצלה מיידיים, יינצלו, וגם אלה שיתמזל מזלם, עלולים לסבול בהמשך מבעיות רפואיות שונות שיגבילו את שגרת חייהם.
במקרה של רפואה, היה לו מזל גדול שאל דירתו הגיעו שני חובשים בכירים של תחנת מד"א מודיעין – חגי נוף ואלכסיי פורטנוב - שנענו לקריאה מוקד 101 של מד"א, ונסעו במהירות בניידת לדירה של משפחת רפואה.
האירוע הדרמטי החל כשרפואה חש כאב חד בחזה, והזעיק מיד בטלפון את אנשי מד"א, רגע לפני שאיבד את הכרתו.
דקות ספורות לאחר אותה שיחה, הגיעו שני החובשים לביתו, גילו כי הוא מחוסר הכרה, והבינו כי לקה בדום לב.
נוף ופורטנוב החלו מייד בפעולות החייאה בסלון דירת המגורים, ובעזרת מכשיר הדיפיברילטור שהיה ברשותם הצליחו להחזיר את ליבו של רפואה לפעולה.
מיד לאחר מכן הוא פונה לבית החולים להמשך טיפול, שם שהה במשך מספר ימים עד ששוחרר לביתו, כשהוא בריא ושלם.
בשבוע שעבר, כשצמד החובשים שהצילו את חייו הגיעו לבקר אותו, הודה להם רפואה מקרב לב.
"זו היתה סגירת מעגל מיוחדת מאוד", אומר רפואה, "והאמת שאני לא זוכר הרבה מאותו היום, אבל אני יודע שבזכות חגי ואלכסיי, המלאכים בלבן, והדיפיברילטור, חזרתי לחיים, ואני אפילו מחייך. המשפחה שלי קיבלה אותי שוב, והכל בזכות מד"א, והחלטתי שאחרי המקרה הזה אני אלמד בעצמי איך להציל חיים, כדי שגם אני אוכל להפוך טרגדיה לנס.

קראו גם:

נוף: "להגיע אל ביתו של רונן, לא בריצה וללא סירנות ואורות אדומים, ולראות אותו עומד על הרגליים ומחייך עם המשפחה שלו, זה מרגש מאוד. רק לפני כמה שבועות הוא התמוטט לנו ממש פה בידיים, ובזכות מכשיר הדיפיברילטור הצלחנו להחזיר אותו לחיים, לאשתו ולילדיו".