עשרות רבות מתושבי שכונת הציפורים במודיעין, פנו בתקופה האחרונה להנהלת קופת חולים כללית ולחברת הניהול במרכז המסחרי השכונתי החדש, בדרישה לדעת מתי תיפתח המרפאה במתחם – דבר שהיה אמור להתבצע כבר לפני כארבעה חודשים.
מדובר במרכז המסחרי היחיד בשכונה, ולפני כשנה, כשהמקום החל לפעול, נמסר לתושבים כי תתחיל לפעול בו מרפאה של קופת חולים כללית.
אלא שמאז חלפו חודשים, ופרט להתקנת שלט של הקופה, אין סימן למועד בו תיפתח המרפאה, דבר המטריד מאוד את התושבים.
"נכנסנו לשכונה לפני שנה ושמחנו לשמוע שתהיה פה מרפאה, אבל אנחנו מחכים כבר המון זמן וכלום לא קורה", מספר רונן זריהן, תושב השכונה. "עד שזה יקרה, אנחנו נאלצים לנסוע למרפאות מרוחקות, וזה לא נוח, להסתובב ולחפש לעצמך תור בכל מיני מקומות, במיוחד שברוב המקרים קשה מאוד להשיג תורים".
פרט לתושבים חברי קופת חולים כללית, גם כמה מבעלי העסקים במתחם כועסים על העיכוב בפתיחת המרפאה.
בעלת עסק במרכז המסחרי מספרת: "העיכוב בפתיחה של סניף קופת חולים פוגע בי מאוד כבעלת עסק, כי במידה רבה בניתי על כך שתהיה פה תנועה ערה של מאות אנשים מדי יום שיגיעו למרפאה. אלה בהחלט לקוחות פוטנציאליים, משפחות וילדים, וכל עוד המקום שומם, הלקוחות שלי הולכים לקנות במקום אחר, וזה חבל ופשוט לא הוגן".
לדברי בעל עסק אחר במרכז, נעשתה פנייה לחברת הניהול של המתחם, אך בעלי העסקים אינם מקבלים תשובות ברורות. "אני במקרה גם תושב השכונה, וגם מחכה להפעלה של סניף קופת החולים, ומה שקורה פה אינו תקין, וחבל שזה המצב, בטח אחרי שהוקם פה מרכז מסחרי חדש ויפה, שיכול להיות מוצלח הרבה יותר. העיכוב הממושך הזה לא ברור".
קראו גם:
מחברת הניהול של המתחם, י.מ הברקות נדל"ן בע"מ, נמסר: "גם אנחנו, כמו שאר התושבים, ממתינים לפתיחת מרפאות קופת חולים כללית. הדבר אינו תלוי בנו בשלב זה".
מכללית נמסר בתגובה: "אנחנו בעיצומו של הליך מכרזי לבחירת קבלן שעתיד להסתיים בימים הקרובים. עם בחירת הקבלן יחל תהליך הבינוי".