משטרת מודיעין, בשיתוף יחידת השיטור העירוני, קיימה בלילה שבין חמישי ושישי האחרונים מבצע ללכידת שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) באתרי בנייה בשכונת מורשת.
2 צפייה בגלריה
"לא רק טרור". שב"חים בשכונת מורשת
"לא רק טרור". שב"חים בשכונת מורשת
"לא רק טרור". שב"חים בשכונת מורשת
(צילום: דוברות המשטרה)
מדובר במבצע שני המתבצע בשכונה, וכמו זה שלפניו, שבוצע בשל תלונות של תושבים על הימצאותם של שב"חים באתרי הבנייה ברחבי השכונה, והוביל ללכידתם של כ־40 פועלים, גם מבצע זה יצא אל הפועל בעקבות תלונות דומות של תושבים.
במבצע הנוכחי לקחו חלק לוחמי מג"ב, יחידת הכלבנים של המשטרה ומתנדבי משרד הסיור של תחנת המשטרה, שסרקו מספר אתרי בנייה שנבחרו מראש, ואיתרו עשרות שב"חים שישנו בתחומם.
משטרת מודיעין לא מסרה לציבור פרטים מדויקים אודות המבצע, אך על פי הנוהל, כל השב"חים הוחזרו עוד באותו הלילה אל המחסומים ביציאה מהעיר לכיוון השטחים.
במקביל לפעולה נגד השב"חים, פועלת המשטרה בימים אלה כדי לזמן לשימוע את מנהלי אתרי הבנייה השונים, ומעסיקיהם של הפועלים שנכנסנו לעיר ללא אישורים, בכוונה להטיל עליהם קנסות כדי שיימנעו מהעסקת שב"חים בעתיד.
תושבי השכונה מרוצים מקיומו של המבצע, אולם עדיין חוששים מנוכחותם של הפועלים בה בשעות הלילה.
"השכונה נמצאת בתנופת בנייה גדולה, ויש פה עשרות אתרים, ולכולם ברור שחלק מהפועלים נשארים לישון פה", אומר אלדד גינסברג, תושב השכונה. "זה בהחלט מטריד, בטח במציאות הביטחונית הנוכחית".
תושבת אחרת בשכונה אומרת: "הסכנה היא לא רק מטרור, אלא גם מאפשרות לביצוע מעשים על ידי פועלים כלפי נשים וילדות, וזה מאוד מפחיד, והיינו מצפים שהמשטרה תפעל יותר, בעיקר באכיפה מול חברות הבנייה".

2 צפייה בגלריה
"מאוד מפחיד". מעצר השב"חים
"מאוד מפחיד". מעצר השב"חים
"מאוד מפחיד". מעצר השב"חים
(צילום: דוברות המשטרה)

מי שניסה במהלך השבוע להרגיע את תושבי השכונה, הוא חבר מועצת העיר, מחזיק תיק הביטחון הקהילתי, שמעון גואטה.
"המשטרה בשיתוף העירייה ימשיכו במאמץ לאיתור שב"חים תוך מתן קנסות והגבלות על אתרי הבנייה", מבטיח גואטה, "ונפעל בכל מקום ובכל עת כדי לחזק את תחושת הביטחון האישי של התושבים".

קראו גם:

מהמשטרה נמסר בתגובה: "בסוף השבוע האחרון הוציאה המשטרה צו סגירה למשך עשרה ימים לאתר בנייה בעיר מודיעין, בו אותרו שב"חים. באתר המדובר אותרו 20 שב"חים תושבי יהודה ושומרון, שהועסקו בניגוד לחוק".