מאות מתושבי השכונות המערביות של מודיעין מתמודדים לאחרונה עם תופעה מטרידה: קינון של ציפורים בחלונות ומרפסות, מטרד שעלול להוות סכנה תברואתית.
הסיבה להתרחבות התופעה היא העובדה כי אלפי הציפורים והעופות הקטנים החיים בשטח שממערב לעיר, הנמצאים בתקופה זו של השנה בעונת הקינון וההטלה, מצאו בבניינים החדשים שהוקמו, בעיקר בשכונות נופים ומורשת, מקום נוח לקינון.
1 צפייה בגלריה
מקננות בחלונות ובמרפסות
מקננות בחלונות ובמרפסות
מקננות בחלונות ובמרפסות
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
קראו גם:
"במקום להסתכן בהקמה של קינים בשטח, על שיחים או על הקרקע, לציפורים הרבה יותר קל ובטוח להיכנס לאיזו גומחה במרפסת, שם הגוזלים שלהן יהיו שמורים", אומר אבי יפה, תושב שכונת נופים. "במהלך השבועיים האחרונים גיליתי שציפור מגיעה לפינה שקטה על הפרגולה במרפסת שלנו, ומכינה שם קן מענפים יבשים, ובגלל שרצינו להרחיק אותה, דאגנו בכל פעם לפזר את הענפים, עוד לפני שהציפור הטילה ביצים".
תושבים אחרים נאלצים גם הם להתמודד עם המצב, כפי שמעידה תושבת שכונת מורשת: "אצלנו הגיעו לדגור על קורת עץ בחצר, וגם הטילו ביצה. לא היה לנו לב כמובן לפנות את הקן, אז השארנו אותו, ונתמודד עם הלכלוך".
תושבים אחרים באיזור פחות סבלניים לתופעה, וכתוצאה מכך התארגנו לאחרונה רבים מבעלי הדירות בבניינים המשותפים להתקנת רשתות, המונעות את כניסת בעלי הכנף לשטח הבניינים.
"כן, קבלני התקנת הרשתות עובדים בימים אלה שעות נוספות, אבל אין לנו יותר מדי ברירה", אומרים תושבים בשכונת נופים. "עדיף לדעתנו למנוע בצורה כזו, שהיא לחלוטין לא פוגעת בבעלי הכנף, את ההגעה שלהם למרפסות ולחצרות שלנו, והכל כמובן בהבנה, הרי אנחנו אלה שפלשו להם לשטח".
כל העדכונים - חדשות מודיעין