תלמיד כיתה ב' ממודיעין, הלומד באחת ממסגרות החינוך המיוחד בעיר, נמצא כבר חודשיים בביתו ואינו לומד לאחר שהתקבלה החלטה להרחיקו מהמוסד החינוכי.
1 צפייה בגלריה
"מבחינת הרשויות הוא שקוף"
"מבחינת הרשויות הוא שקוף"
"מבחינת הרשויות הוא שקוף"
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
בתחילת שנת הלימודים החל התלמיד את לימודיו בבית הספר, אליו הגיע כי הוא סובל מבעיות התנהגות ומוגדר על ידי הביטוח הלאומי כנכה בשיעור 100 אחוזים.
לטענת בני משפחתו, הוא החל את השנה בצורה מוצלחת, אולם לקראת סוף השנה האזרחית צוות ההוראה התקשה לטפל בו.
"הוא סובל מכמה בעיות", מספרת סבתו, המייצגת את המשפחה מול העירייה. "יש לו התפרצויות ובעיות ההתנהגות שלו מוכרות למערכת. ההורים שלו משתפים פעולה ובכל בעיה שהייתה לו בבית הספר היו מגיעים".
לדברי הסבתא, נכדה נוטה להתפרצויות אלימות שעלולות לסכן את הסביבה, אבל מידע זה הועבר להנהלת בית הספר, והיא הסכימה לקלוט אותו.
האירוע האחרון, שהביא להרחקתו מבית הספר, התרחש בחודש מרץ. "זה היה אירוע לא פשוט", מספרת הסבתא. לדבריה, במפגש עם מנהלת בית הספר, התנהגה אליה המנהלת באופן לא ראוי.
"היא אמרה שהילד לא ילמד אצלה", מודה הסבתא, "בעיניי לא חשוב מה הילד עשה, לא ייתכן שאשמע ממנה את מה שאמרה".
התקרית עם המנהלת הביאה את הורי הילד להחלטה כי לא יחזור לבית הספר.
כשבוע לאחר האירוע התקיימה ישיבה בה השתתפו נציגי אגף החינוך העירוני, מנהלת בית הספר ומשפחת הילד, ובסיומה הודיעה המשפחה למפקחת על החינוך המיוחד במחוז מרכז כי הוא לא יחזור לבית הספר.
שבועיים לאחר מכן, בתום חופשת פסח, התקשרו הוריו של הילד להנהלת בית הספר ולאגף החינוך כדי לברר אם יש עבורו פתרון, ולטענתם לא קיבלו תשובות.
"המנהלת גרמה לכך שהילד לא נמצא בבית הספר, והמצב שנוצר הוא שבמשך חודשיים הוא יושב בבית", מספרת סבתו. לטענת בני משפחתו של הילד, במשך חודשיים לא הגיע אף נציג של העירייה או אגף הרווחה לבקר בבית המשפחה.
"כאילו שהילד הזה נעלם מהמערכת, לא קיים", אומרת הסבתא. "בשבוע שעבר הגעתי לעירייה והגשתי מכתבי תלונה בלשכת ראש העירייה חיים ביבס וסגנו מויש לוי, אבל אף אחד לא חזר אלינו. נמסר לנו שאגף החינוך מטפל בנושא".
"הדבר הזה לא מקובל עלינו בכלל. נראה להם שילד כזה ייסע כל בוקר במשך שעתיים באוטובוס לבית הספר?"
בשבוע שעבר יצרו בני המשפחה קשר עם אנשי אגף החינוך, ונמסר להם כי הילד יוכל להמשיך את לימודיו בבית ספר לחינוך מיוחד במעלה אדומים.
"הדבר הזה לא מקובל עלינו בכלל. נראה להם שילד כזה ייסע כל בוקר במשך שעתיים באוטובוס לבית הספר?", שואלת הסבתא בכעס. "אני לא מבינה מדוע לא עושים סוף לסיפור הזה. זה קורע לב. אין לנו עם מי לדבר, הילד הזה שקוף מבחינת העירייה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "הנהלת בית הספר וכן מנהלת מחלקת החינוך המיוחד נפגשו מספר פעמים עם הורי התלמיד במטרה למצוא לו את המסגרת המתאימה לו. בימים אלה נפגשו ההורים עם צוותי החינוך במוסדות החינוך שהוצעו להם, כאשר הובהר להם מעל כל ספק, כי עד שתימצא לילד מסגרת, הוא יוכל להמשיך ללמוד בבית הספר בו הוא נמצא כיום".