השנה העברית החדשה העומדת בפתח מסמלת התחדשות אמיתית בעיר, כשאחד מפרויקטי הדגל המרהיבים של מודיעין ייחנך ביום חמישי הקרוב (2.9) בתום עבודות שארכו כשנתיים והמשיכו במלוא המרץ גם בתקופת הקורונה. לרגל הפתיחה ייערך אירוע חגיגי במיוחד.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון מורשת החשמונאים
מוזיאון מורשת החשמונאים
מוזיאון מורשת החשמונאים
(צילום: עיריית מודיעין)
טקס חנוכת המוזיאון שנמצא בהרצה כעת, ויפתח את שעריו לרווחה למבקרים לאחר החגים, יתקיים באמפי המוזיאון במעמד ראש העירייה, חיים ביבס, והוא יתמזג עם חגיגות השנה החדשה בשדרה העירונית. באירוע יתקיים מיצג מרשים, המתאר את מורשת החשמונאים ויכלול שירה, מחול, קרב חרבות, להטוטני אש ועוד.
קראו גם:
לאחר החגים כאמור יוכלו להיכנס המבקרים והמבקרות למוזיאון, ששטחו כ-700 מ"ר, וצפויה להם חוויה רב-חושית ואינטראקטיבית, המותאמת לילדים, לנוער ולמבוגרים.
המבקר יהיה שותף פעיל לסיפור החשמונאים, יתרגש, ייהנה וישתעשע בין התחנות השונות במוזיאון, תוך פתרון חידות שונות ותחרויות למציאת אתרים ארכיאולוגים לצד ממצאים ארכיאולוגיים, כאלה שנמצאו על גבעת התיתורה וברחבי העיר. זאת, תוך משחק מתמיד במבנה הפיזי של המוזיאון, העשוי שורת קורות בטון שכל אחת מהן מייצגת נדבך בזמן, מהאלף התשיעי לפני הספירה ועד היום.
סופו של הסיור יהיה במיצג רב-חושי, שיוציא את המבקרים להרפתקה במנהרת הזמן, עד לשלבי התפתחותה של העיר המודרנית.
במוזיאון – שנוצר בשיתוף פעולה של עיריית מודיעין, רשות העתיקות ומשרד ירושלים ומורשת, יוצגו יותר מ-150 פריטים עתיקים, המספרים את סיפורו של המקום.
פריטים אלה, נחשפו ברחבי מודיעין, חלקם -בהשתתפות תושבי העיר ותלמידיה. בין היתר, תוצג גלוסקמה נושאת כתובת בארמית, כתובה בדיו שחורה, המציינת את השם שמעון בן אלעזר, שם נפוץ בחברה היהודית בימי הבית השני; עיטורי קיר (פרסקו) מבית הכנסת באום אל-עומדן - שעוטרו בדגם דמוי שיש הזהה לעיטור בתי האמידים בעיר העליונה בירושלים, שם התגוררו משפחות הכהונה בימי הבית השני; ושתי חותמות אבן – הראשונה נושאת כתובת בארמית ובה המילה: "חמעה", שפירושה חומץ, והשנייה מעוטרת בדגם צמחי, ובו עלי גפן ואשכולות ענבים שגילף אומן.
מופע פתיחת המוזיאון יתקיים באמפי המוזיאון (כניסה דרך מתחם חניית המוזיאון) מספר פעמים בסבבים בשעות – 19:30, 21:15, 22:15. בנוסף, יתאפשר לצפות בו גם במוצ"ש 4.9 וביום ראשון 5.9, בשעות 20:00, 20:50, 21:40, 22:30הקהל יוכל להיכנס למופע, על בסיס מקום פנוי, חצי שעה לפני תחילתו. הכניסה בתו ירוק או בהצגת בדיקת קורונה מהירה שלילית התקפה עד 24 שעות לפני האירוע.
2 צפייה בגלריה
מוזיאון מורשת החשמונאים
מוזיאון מורשת החשמונאים
מוזיאון מורשת החשמונאים
(צילום: עיריית מודיעין)
פתיחת המוזיאון תכלול גם אירוע חגיגי בשדרת מרכז העיר בימים חמישי ושישי 3.9-2.9. ביום חמישי 2.9, בין השעות 22:00-17:00, יריד אמנים ועסקים מקומיים, פסלים חיים ומופעי רחוב מהנים והופעות מוזיקה החל משעה 20:30 עם להקת הרמוניה ישראלית ו-black of all times. ביום שישי 3.9, קבלת שבת ישראלית ברוח חגי תשרי עם אודי יאן והלהקה בשעה 16:00.
חיים ביבס, ראש העירייה: "המשפט "בימים ההם, בזמן הזה" מקבל משמעות אמיתית עם פתיחתו של מוזיאון מורשת החשמונאים, שיהווה גאווה מקומית וארצית, בזרקור הייחודי שהוא נותן לתקופה המסעירה של החשמונאים ועד לעירנו המתפתחת. גם בתקופת הקורונה המורכבת המשכנו בבנייה ואני גאה בכך שרגע לפני ראש השנה, נוכל לחנוך את המקום המיוחד הזה שיהיה מוקד משיכה לתושבים ולמבקרים, כאן במרכז העיר המתפתח שלנו, לצד מסעדות, פאבים וחנויות שנפתחות גם הן בשביל ליצור מרכז עיר שוקק חיים ומהנה. אני מזמין את כולם לבוא ולחגוג ביחד את אירוע פתיחת המוזיאון שהכנו עבורכם".
שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת ושימור אתרים: "לאחר שנים של עבודת תכנון במסגרת תכנית אב לתיירות ומורשת אני אשמח ונרגש על פתיחה וחנוכת מוזיאון החשמונאים, שיחזיר את מבקריו אלפי שנים אחורה, לחיי תקופת החשמונאים במודיעין הקדומה.
המוזיאון מהווה אתר מורשת חשוב ומרתק עבור תושבים ומבקרים רבים בעיר ויהפוך לאבן שואבת של אתרי המורשת והתיירות במודיעין. יחד נוכל להתפעל מממצאים ארכיאולוגיים מרהיבים שיחשפו בציר הזמן עוד על ההיסטוריה של העם היהודי והמורשת המרתקת בעירנו. בנוסף, יספק תרומה חינוכית וחוויה אינטראקטיבית לילדי העיר. מוזיאון מורשת הינו נכס של העיר ונשמור עליו לדורות הבאים".
לעדכונים - חדשות מודיעין