משטרת מודיעין תשלם 5,000 שקלים לצעיר בשנות ה־20 לחייו שלפני כשנתיים לקח חלק בהפגנה של תנועת ימין נגד מי שכיהן בזמנו כאלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, והתגורר ברעות.
1 צפייה בגלריה
רעות
רעות
רעות
(צילום: חורחה נובומינסקי)
קראו גם:
את הפסיקה בנושא פרסם בשבוע שעבר בית משפט השלום בירושלים, וזאת בעקבות תביעה שהגיש הצעיר נגד המשטרה באמצעות ארגון "חוננו", בטענה כי מעצרו בעקבות אותה הפגנה לא היה חוקי ובוצע ללא סיבה מוצדקת.
האירוע במהלכו נעצר הצעיר התרחש לפני כשנתיים, אחרי שאלוף הפיקוד הכריז על כוונתו להוציא צו מינהלי לאחד מתושבי ההתנחלות יצהר, מה שהביא את חבריו להפגין מול ביתו של פדן ברעות.
שניים מעשרות המפגינים שהיו במקום נעצרו ועוכבו לחקירה, בהם הצעיר שהגיש את התביעה. הוא טען כי חקירתו כלל לא היתה נדרשת וכי בוצעו כשלים בתהליך מעצרו ובהתייחסות אליו בתחנת המשטרה במודיעין, שם הושאר אזוק במשך שעות ארוכות.
כתב התביעה שניסחו אנשי ארגון חוננו מתאר כי מעצרו של הצעיר בוצע "במהלך אמירת סליחות שהתקיימו במהלך ההפגנה", וכי הצעיר נמשך בכוח על ידי השוטרים במקום ונלקח לתחנת המשטרה במודיעין, שם הושאר אזוק בידיו וברגליו.
עוד מתאר כתב התביעה כי למרות שחרורו לביתו באישון לילה, התבקש הצעיר לחזור למחרת בבוקר לתחנת המשטרה לצורך המשך חקירה, אולם כאשר הגיע לתחנה בבוקר גילה כי חלה טעות בזימונו והוא שוחרר לביתו מבלי להיחקר.
השופט אופיר יחזקאל שדן בתביעה, קבע כי מהלך האירועים המתואר בה לוקה ב"חוסר מהותי" וציין כי "משטרת ישראל לא סיפקה הסבר כלשהו להתנהלותה בעניין הזימון לחקירה, לשם מה זומן, ומדוע הוחלט בסוף שלא לחוקרו".
לפני שפסק על סכום הכסף שעל המשטרה לשלם לצעיר, כתב השופט יחזקאל: "זמנו של התובע אינו הפקר, ואין מקום לזמן אדם ששהה בתחנת משטרה עד שעה מאוחרת מבלי שיש כוונה לחוקרו. לא ניתן כלל לקבוע כי התובע אכן עוכב בגין חשד סביר להפרת הצו המינהלי כנגדו ומה עילת העיכוב והאם בוצעה כדין".
כל העדכונים - חדשות מודיעין