מתחם המע"ר בעיר מודיעין – מכבים – רעות נחשב לאחד המתחמים שבהם מתגאה הנהלת העיר, אולם מדיווחים של תושבים שהגיעו למיינט מודיעין עולה כי במהלך השבועות האחרונים הפך המקום, בעיקר בסופי שבוע, לזירת התפרעויות של בני נוער.
בסרטונים שצולמו ביום שישי האחרון נראית התקהלות מטרידה של בני נוער וצעירים, כשעל פי דיווחים יתכן שחלקם היו שיכורים. חלק מעשרות בני הנוער שהגיעו למקום החלו להתעמת והובילו לאירוע אלים. הקטטה הסתיימה בפציעתם של שני נערים: האחד נשרט משברי בקבוק זכוכית, השני נחבט לאחר שנדחף והופל לקרקע.
1 צפייה בגלריה
האירוע האלים במע"ר
האירוע האלים במע"ר
האירוע האלים במע"ר
(צילום: פרטי)
קראו גם:
צעירה תושבת העיר, שבתה היתה עדה לקטטה ציינה בפוסט בנושא שהועלה באחת הקבוצות בעיר: "הבת שלי מאוד מבוהלת מהאירוע, היא ראתה דם".
רונית כהן, תושבת העיר, מספרת כי הבחינה כי הפארק הצמוד למע"ר, הקטע המערבי של שדרות עמק החולה וגם הפארק הציבורי ברחוב עמק איילון, הפכו לאחרונה למוקד מפגשי שתייה ועישון של בני נוער. "המקומות האלה מלאים מדי סוף שבוע בזבל, בקבוקי וודקה מנופצים, פחיות בירה ריקות", אומרת כהן.
(צילום: פרטי)

מע"ר במקום 'זולה'?

מי שפנה לעירייה בדרישה לטפל בדחיפות בנושא הוא חבר המועצה אילן בן סעדון, החבר מזה שנים בסיירת ההורים. "לפני שבוע העלתי סרטון מחאה על ההחלטה של העירייה לסגור את ה'זולה', מתחם לבני נוער שפעל במשך עשור ברחבת הקניון הגדול שליד המע"ר", אומר בן סעדון. "היו שם מפגשי נוער, משחקי חברה ושיח על אלימות, מיניות וסמים שהועברו על ידי מדריכים מקצועיים.
"המטרה היתה לייצר לנוער שלנו פעילות, אבל גם להיות להם לאוזן קשבת ומשום מה הוחלט לסגור את המתחם, אינני יודע מדוע. זו התעלמות מהצרכים של בני הנוער וצעדים כאלה גורמים לאירועים שהתרחשו ביום שישי האחרון".
(צילום: פרטי)
תגובת העירייה: "מתחם הזולה פעל עד תחילת שנת 2020 כאשר ההחלטה להפסיק את פעילות המתחם התקבלה על דעתו של סגן ראש העיר דאז, אילן בן סעדון, שהיה מחזיק התיק באותו הזמן. מצערת אף העובדה כי אותו בן סעדון, המכיר היטב את פעילות סיירת ההורים בוחר להשתלח בתושבים האכפתיים והמסורים העושים לילות כימים לטובת בני הנוער.
"מרכז העיר החדש שנפתח הפך לאחד ממוקדי הבילוי והפנאי התוססים גם עבור בני הנוער בעיר ולכן פעילות 'הזולה' מתייתרת. מבדיקה מקיפה שנעשתה מול כל הגורמים הרלוונטיים עולה כי בשעה 1:19 בלילה התקבל דיווח על קטטה. שוטרי משטרת מודיעין הנמצאת במע"ר עצמו וניידת מד"א הגיעו למקום מיד עם קבלת הדיווח. בתום סריקה מקיפה לא נמצאו עדויות לקטטה המונית וכן לא היו במקום פצועים כפי שנטען על ידי חבר המועצה. העירייה באמצעות השיטור העירוני ובשיתוף עם משטרת מודיעין ימשיכו לתת את הביטחון המרבי ותחושת השקט לבני הנוער והתושבים, כמו תמיד".
כל העדכונים - חדשות מודיעין