העירייה התבשרה בימים האחרונים על כך שזכתה "בקול הקורא" שהגישה למשרד לשוויון חברתי, להקמת בית לקהילה הגאה בעיר. מדובר בבית הקהילתי הראשון שייתן מענה תחת קורת גג אחת, לקהילה הגאה בכל הגילים, החל מנוער ועד לאזרחים ותיקים.
1 צפייה בגלריה
דגל גאווה,
דגל גאווה,
כל השירותים לקהילה במקום אחד
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
באגף חברה נוער וצעירים נערכים עתה להקמתו של הבית ובמסגרת זו נערכים באגף לפיתוחן של פעילויות וגיבוש תכנית אסטרטגית להעלאת המודעות לצרכי הקהילה בשיתוף עם המשרד לשוויון חברתי, בחינת צרכים של הקהילה לגילים שונים, ציון ימים מיוחדים כמו יום הגאווה הבינלאומי ויום הסובלנות ועוד. כמו כן, צפוי שיתוף פעולה עם האגף לשירותים חברתיים למיצוי זכויות הלהט"בים בנושאים שונים.
בעירייה מדגישים, כי לא פחות חשוב מכך, תהיה מעורבותה ויוזמתה של הקהילה עצמה, "אשר תוכל לצקת תוכן שמעניין וחשוב לה לתוך הבית החדש, ולגבש צרכים ופעולות אשר מהותיים לה".
הבית הקהילתי צפוי להיפתח בעוד כחודשיים.
חיים ביבס, ראש העיר: "אני שמח על כך שכעיר אשר מקדמת ערכי פלורליזם ושוויון, אנו זוכים להקים בית לקהילה הגאה בעיר. בכוחות משותפים של העירייה יחד עם הקהילה, נוכל לפעול להעלאת המודעות לצרכי הקהילה, ולא פחות חשוב מכך, לחזק את קשרי הקהילה מבחינה חברתית ורגשית ואני מברך על כך".
שחר מי און, מחזיק תיק הקהילה הגאה: "זו הזדמנות מדהימה ואפילו היסטורית, בקבלת מימון ממשלתי עבור פעילויות לקהילה הגאה בעיר. המרכז ירכז את כל הצרכים לטובת קידום מענים ושירותים שישפרו את חייהן וחייהם של קהילת הלהט"ב. העירייה תקצבה השתתפות משמעותית וחסרת תקדים שתאושר גם בתקציב הקרוב 2022 ותכלול רכז, שיפוץ מבנה ועוד. הצורך המיידי במתן שירותים ייעודיים ברמה המוניצפלית לאוכלוסיות הלהט"ב אשר אינם ניתנים כיום באופן סדיר – אוכלוסיות להט"ב מרגישים פעמים רבות מבודדים מיתר האוכלוסייה, בין אם בשל היותם בארון ובין אם בשל תחושות שונות. לכן, מתן שירותים ייעודיים לאוכלוסיה זו במטרה לגבש קהילת להט"ב מקומית, וחיי קהילה מלאים וחסרי תחושת חריגות".
כל העדכונים - חדשות מודיעין