אנשי רכבת ישראל רשמו בשבוע שעבר צעד משמעותי בפרויקט מסילת כביש 431 שעתידה לחבר בעוד מספר שנים את איזור השפלה, הערים מודיעין ורמלה ואיזור מישור החוף הדרומי בקו רכבת אחד לירושלים.
מדובר בפריצה של קטע בו אמור תוואי הרכבת לעבור במנהרה תת־קרקעית באורך של 250 מטרים, בסמוך למחלף רמלה דרום על כביש מספר 431 וכביש מספר 40, בה יונחו בעתיד שתי מסילות ברזל עבור הרכבת.
המנהרה צפויה להיחפר בקרקע חולית המאפיינת את איזור מרכז הארץ, מה שהופך את העבודות בשטח למורכבות הרבה יותר.
קראו גם:
בניגוד לעבודות כריית מנהרות שבוצעו בעבר באיזור הרי יהודה והרי ירושלים, שם הקרקע סלעית ופשוטה יותר לחציבה, הקרקע החולית באיזור שבין רמלה למודיעין מחייבת את אנשי רכבת ישראל המנהלים את הפרויקט להפעיל ציוד הנדסי מיוחד להצבת תמיכות מפלדה, שיאפשרו התקדמות בטוחה ומהירה והכנה הדרגתית לקירוי הבטון הקבוע שיעטוף את חלל המנהרה.
פרויקט מסילת 431 יחבר את תחנות מודיעין ממזרח אל תחנת ראשון לציון משה דיין ממערב באמצעות 30 קילומטרים של מסילה כפולה ומחושמלת לאורך תוואי כביש 431, במיזם הכולל גשרים ומנהרות לצד תחנות נוסעים חדשות ושדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים.
עד עתה, כשנה לאחר שהחלו העבודות בשטח, לא נרשמות בעיות מיוחדות בכל הקשור לתנועת כלי רכב על כביש 431, ציר תנועה מרכזי המחבר בין מודיעין ליישובי השפלה ומישור החוף.
"זו אחת משלוש המנהרות לאורך הקו, שיוקמו במהלך השנים הבאות, ופריצת המנהרה הינה אבן דרך חשובה מאוד בהקמת המסילה, שתשפר מאוד את שירותי הרכבת לנוסעים", אומר מנהל אגף מסילת 431, מוטי דבדה. "אנחנו עובדים בטכניקה מיוחדת מאחר וסוג הקרקע שונה מהרגיל, אבל השקענו מחשבה ותכנון בפרויקט הגדול הזה והכל מתקדם כמו שצריך".
כל העדכונים - חדשות מודיעין