שני רופאים בכירים ממודיעין, האחד אורתופד והשני מומחה ברפואת חירום, המתנדבים בארגון "איחוד הצלה", טיפלו ביום שישי האחרון בילדה בת תשע שנפצעה קשה כששיחקה בגן שעשועים ברחוב נחל צלמון בעיר.
1 צפייה בגלריה
טיפל בשבר הפתוח. ד"ר דרור בן דוד
טיפל בשבר הפתוח. ד"ר דרור בן דוד
טיפל בשבר הפתוח. ד"ר דרור בן דוד
(צילום: "איחוד הצלה")
האירוע התרחש בגינה הסמוכה לבית כנסת בה שהו בני משפחתה של הילדה.
ד"ר דרור בן דוד, אורתופד מומחה מבית חולים מאיר בכפר סבא, הגיע למקום הישר מביתו ברובע רעות: "קיבלתי קריאה לסייע לפצועה, ומיד נסעתי לעיר ובתוך זמן קצר הבנתי כי מדובר במקרה לא פשוט. יש בגינה נדנדת עץ גדולה, עליה ישבו ארבעה אנשים. הילדה נענעה את הנדנדה, ובשלב מסוים הספסל פגע בירך שלה. הפגיעה גרמה לה לשבר פתוח בירך. כשאני הגעתי למקום היא הייתה מקופלת על הרגל של עצמה, והעצם בלטה החוצה".
מי שהעניקו לילדה טיפול ראשוני בשטח לפני הגעתו של ד"ר בן דוד היו כוננים אחרים של איחוד הצלה: ד"ר דני קצמן ושני חובשים, שבסיוע אנשי צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א חיברו אותה לעירוי שכלל תרופה לשיכוך כאבים.
קראו גם:
"דבר ראשון היה צריך לשטוף את השבר, ואז ליישר את הרגל בסד", משחזר ד"ר בן דוד. "קיבענו את הרגל, ופעולה זו הורידה את הכאבים ואת הדימום, ואז היה אפשר להעלות אותה לאמבולנס. בדרך הודעתי לחדר המיון על חומרת הפציעה, והם התארגנו, ומיד לאחר שהגענו היא נותחה".