פארק ענבה, הפארק הגדול ורחב הידיים בכניסה המרכזית למודיעין, נחשב למקום הבילוי המועדף על אלפים מתושבי העיר, והוא מלא במבקרים בכל אחד מימות השבוע.
1 צפייה בגלריה
לא ניתן לסגור עבור תושבי מודיעין בלבד. פארק ענבה ביום עמוס
לא ניתן לסגור עבור תושבי מודיעין בלבד. פארק ענבה ביום עמוס
לא ניתן לסגור עבור תושבי מודיעין בלבד. פארק ענבה ביום עמוס
(צילום: חורחה נובומינסקי)
הפופולריות של הפארק נובעת מכך שיש בו מרחבי דשא רבים, מתקני ספורט, אגם מלאכותי בו אפשר לשוט בסירות פדלים, ובחודשי הקיץ מתקיימים בו אירועים שונים והופעות הפתוחות לקהל הרחב.
מי שמגיע למקום באמצע השבוע הם בעיקר תושבי העיר, אולם בסופי השבוע, במיוחד בימי שבת בבוקר, התמונה מעט משתנה עם הגעתם למקום של אלפי תושבים מערי ויישובי הסביבה, המחפשים מקום פתוח בו ניתן לבצע פעילויות שונות.
מי שמוטרדים מכך הם חלק מתושבי מודיעין, והסיבה לכך היא לא העובדה שמדובר במי שאינם תושבי העיר, אלא משום שהגעת המבקרים הרבים יוצרת לעיתים עומסים בשטח הפארק.
"יש ימי שבת שדי צפוף שם, ואני מודעת לכך שאי אפשר למנוע כניסה של אנשים, אבל משהו צריך להיעשות", אומרת חווה אלטמן, תושבת העיר. "אני גרה לא רחוק מהפארק, ומגיעה לשם בהליכה, אבל יש תושבים שמגיעים לפארק עם הרכב, ואין כל כך הרבה מקומות חניה ממש בכניסה לפארק, ואז יש כאלה שנאלצים לחנות רחוק באופן יחסי".
כמה מתושבי העיר, שבמסגרת סקר שערכנו בדף הפייסבוק של "מיינט מודיעין" העלו את הנושא לסדר היום, מציעים מספר הצעות לפתרון חלקי של הבעיה.
"אפשר פשוט לגבות תשלום סמלי עבור חניה ממי שאינם תושבי העיר, ואז אולי זה יפתור חלק מהבעיות", אומר אחד מתושבי העיר. "אני חושב שדי מקובל שתושבי עיר לא ישלמו על חנייה, בעוד תושבי חוץ יידרשו לתשלום כזה. יש רשויות בארץ שמאשרות את זה".
קראו גם:
חיים טולדנו, תושב העיר, אומר: "אנחנו משלמים מיסים כדי שיהיו לנו מתקנים עירוניים, כמו פארק ענבה, ואפשר למצוא את הדרך להקל על התושבים ולמנוע עומסים בשבתות, בעיקר בקיץ או בימים יפים. אפשר גם להגביל בשילוט מספר מבקרים, כך שלכולם יהיה נעים יותר".
מעיריית מודיעין נמסר בתגובה: "פארק ענבה מהווה אתר בילוי מבוקש ונדרש מאז יום פתיחתו. במהלך חודשי הקיץ הגיעו לפארק אורחים רבים מהעיר ומחוצה לה, בדגש על האירועים העירוניים, ולכן במקביל הגבירה העירייה את הפיקוח במקום. כעת, עם בוא הסתיו ומזג האוויר החורפי, הפעילות בפארק, כמו בכל שנה, הצטמצמה באופן משמעותי ואין מקרים של עומס פעילות בפארק. כמו כן, כפי שפורסם, בחודש האחרון פארק ענבה נסגר לפעילות בלילות שישי והוא ריק ממבקרים.
באשר להצעה לסגור את הפארק למבקרים מבחוץ - גביית דמי כניסה לפארק על פי תבחינים של מקום מגורים אינה מותרת על פי חוק".