תושבים בשכונת הציפורים במודיעין, אחת השכונות החדשות בעיר, פנו לאחרונה לעירייה בבקשה לסמן בהקדם מעבר חציה ברחוב החסידה, בנקודת החיבור בין הפארק השכונתי הגדול למרכז המסחרי שהחל לפעול בה לפני כמה שבועות.
1 צפייה בגלריה
"נקודת תורפה". רחוב החסידה
"נקודת תורפה". רחוב החסידה
"נקודת תורפה". רחוב החסידה
(צילום פרטי)
הבקשה הועלתה לאחר שהורים בשכונה היו עדים למספר מקרים שבהם ילדים חצו את הכביש בצורה מסוכנת, כאשר עשו את דרכם מהפארק אל חנויות המרכז המסחרי בשכונה.
את המודעות לנושא הציף אחד מתושבי העיר, שלפני כשלושה שבועות העלה לדף הפייסבוק השכונתי פוסט שבו תיאר תרחיש דמיוני בו ילד נפגע בצורה קשה מפגיעת רכב חולף, לאחר שחצה בריצה את הכביש בין הפארק למרכז המסחרי.
קראו גם:
"הפוסט הזה בהחלט עשה לי משהו, צימרר אותי, ולמרות שבסיומו היה רשום שזה אירוע לא אמיתי, זה היה מוחשי מאוד", מספרת רויטל נקש, תושבת השכונה. "בעקבות הפוסט הזה החלטתי להעביר באמצעות המייל פנייה לעירייה, ואני מאוד מקווה שיטפלו בנושא הזה בהקדם".
גם אביאל אוחיון, המתגורר עם משפחתו לא הרחק מהאיזור, מסכים עם נקש: "בשעות אחר הצהריים יש עשרות ילדים שמשחקים בפארק, וממש מול המרכז המסחרי החדש, שיש בו המון חנויות אוכל שילדים נהנים להגיע אליהן. יצא לי כבר לראות בכמה הזדמנויות ילדים שרצים בהתלהבות מצד אחד של הרחוב לצד השני, וזה באמת מפחיד".
לדברי תושבי רחוב החסידה, על העירייה לסמן בקטע הרחוב מול המרכז המסחרי מעבר חציה, וגם להציב תמרורים מאירים לחולפים ברחוב ברכב.
"יש המון תנועה באיזור, כי זה רחוב ראשי של השכונה, וכמובן שיש את עניין המרכז המסחרי, אליו מגיעים גם משכונות סמוכות", אומרים התושבים. "מעבר חציה בנקודת היציאה מהפארק הוא חובה, וגם פסי האטה ותמרורים מוארים או מהבהבים, כי זו ממש נקודת תורפה".
מהעירייה נמסר: "על פי הנחיות משרד התחבורה, אין אפשרות להתקין מעבר חציה שלא בצומת ובמרחקים קצרים ממעבר קיים. התקנת מעבר חצייה כמבוקש, תגביר את הסיכון לפגיעה בהולכי רגל ותפגע בשטף התנועה. בכוונת העירייה להתקין מעקות למניעת התפרצות לכביש, ביציאה מהפארק בצידו השני של המרכז המסחרי".