למרות שהעיר לא עמדה תחת מתקפת רקטות ביממה האחרונה ועל אף שעל פי החלטת פיקוד העורף יוכלו רשויות להפעיל את מערכת החינוך המיוחד במידה וישנם תנאים להפעילה – החליטה הנהלת העיר מודיעין – מכבים – רעות שלא להפעיל היום (רביעי) אף מסגרת חינוכית הקשורה למערך החינוך המיוחד.
1 צפייה בגלריה
שלום כיתה א'
שלום כיתה א'
(צילום המחשה: shutterstock)
קראו גם:
הסיבה: החשש לביטחונם של תלמידי החינוך המיוחד וצוותי ההוראה מאחר והפעלת המערכות היתה מחייבת להשאיר את התלמידים סגורים, לאורך כל שעות הלימודים, במרחב מוגן, כפי שמחייבות בשלב זה הוראות פיקוד העורף.
גורם בעירייה הקשור להחלטה אומר: "בהתאם להחלטה המעודכנת של פיקוד העורף בחן מינהל החינוך בעירייה, ביחד עם צוותי החינוך, את האפשרות המורכבת עד בלתי אפשרית, שבסופה הוחלט כי מסגרות החינוך המיוחד לא יוכלו לפעול במצב שכזה".
"הרציונל לכך היה כי יהיה זה בלתי אפשרי שתלמידי חינוך מיוחד ילמדו יום שלם בצפיפות ובתנאים לא פשוטים פיזיים בתוך מרחב מוגן וכן שאין מספיק מרחבים מוגנים בהם ניתן ללמוד".
על אף הקושי שבהשארת הילדים בבתיהם הורי התלמידים בחינוך המיוחד מבינים כפי הנראה את המצב.
"זה לא פשוט בכלל וזה מגיע אחרי שנה מטורפת גם ככה, אבל כנראה שבאמת אין לנו יותר מדי ברירה", אומרת צעירה תושבת העיר, אם לילדה באחת ממסגרות החינוך המיוחד.
"יש הורים שחושבים שהיה צריך לקיים לימודים בכל מתכונת אבל כנראה שבאמת התנאים הנוכחיים בעקבות המצב הביטחוני בעיתיים לכולם ולנו רק נשאר לקוות שהמצב הביטחוני ישתפר ושהילדים יחזרו, כבר ביום ראשון, למסגרת הרגילה שלהם".
בשורה התחתונה – תלמידי החינוך המיוחד, כמו שאר מערכת החינוך, ילמדו היום באמצעות למידה מרחוק.
מי שחריגים בנושא הם תלמידי כיתות י"ב שאמורים להיבחן השבוע, היום ומחר, בבחינת הבגרות במתמטיקה שצפויה להתקיים על פי התוכנית.
בעוד ברשויות אחרות בסביבה לא נמצאו סידורים לקיום הבחינה במועדה בעיריית מודיעין – מכבים – רעות הצליחו אנשי מינהל החינוך להיערך מראש ורוב התלמידים ייבנו בבחינה לאחר שמופו מרחבים מוגנים בבתי ספר ברחבי העיר בהם יוכלו התלמידים לבצע את הבחינה.
בהתאם להחלטת משרד החינוך – יוכלו תלמידים שאינם מעוניינים להיבחן בימים אלה בשל המצב להיבחן במועד אחד שנקבע, 9 ביוני, בתקווה שעד אז יהיה אפשרי לקיים את הבחינה החשובה ללא מגבלות.
כל העדכונים - חדשות מודיעין