אנשי עיריית מודיעין הובילו לאחרונה מחווה מרגשת במיוחד: חידוש אנדרטה לזכרו של דוד גראוס ז"ל, חלל צה"ל שנפל בשנת 1972 בבמהלך פעילות מבצעית שנערכה בשטח שבו פועל בימים אלה איזור התעשייה החדש של העיר, שבעבר היה גבעת טרשים.
2 צפייה בגלריה
האנדרטה לזכר גראוס ז"ל
האנדרטה לזכר גראוס ז"ל
האנדרטה לזכר גראוס ז"ל
(צילום: עיריית מודיעין)
קראו גם:
המהלך לביצוע חידוש יד הזיכרון החל לאחר שלאנשי העירייה נודע כי אתר ההנצחה לזכרו של גראוס נפגע, ללא כוונה תחילה, בזמן עבודות פיתוח שבוצעו באיזור התעשייה המתרחב בשנים האחרונות, ובתקופה האחרונה פעלו בעירייה ליצירת קשר עם בני משפחתו כדי להשלים את התהליך בתיאום מולם.
גראוס, שהיה בן מושב עין איילה במועצה האזורית חוף הכרמל, התגייס לצה"ל בשנת 1970 ונבחר להיות לוחם בחטיבת הצנחנים, שם עבר טירונות יחידה וקורס מפקדים.
ב־8 במאי 1972, לפני 49 שנים בדיוק, נפל גראוס במהלך פעילות של חטיבת הצנחנים בשטח פתוח עליו ממוקמת כיום מודיעין.
2 צפייה בגלריה
האנדרטה לזכר גראוס ז"ל
האנדרטה לזכר גראוס ז"ל
האנדרטה לזכר גראוס ז"ל
(צילום: עיריית מודיעין)
אבן הזיכרון לזכרו הונחה כמה שנים לאחר מכן בסמוך למקום נפילתו, אולם כאמור היא ניזוקה, וביום רביעי שעבר, כמעט חמישה עשורים לאחר מותו, חודשה האנדרטה לזכרו בטקס שבו השתתפו בכירי העירייה וקרובי משפחתו של גראוס.
"חנכנו לזכרו של דוד אנדרטה חדשה", אמר ראש העירייה, חיים ביבס, "וזאת בטקס מרגש במיוחד בו לקחו חלק בני משפחתו, מפקדיו וחבריו לנשק. בטקס זכיתי לשמוע על דוד, על אישיותו, על המורשת שהשאיר אחריו לחבריו ולבני המשפחה".
על המהלך לחידוש האנדרטה אמר ביבס: "כעיר שחורטת על דגלה תרומה לקהילה ושירות ערכי ומשמעותי בצה"ל, זה אך טבעי שהאנדרטה לזכרו של דוד גראוס ז"ל תחודש, כאן בעיר מודיעין, העיר המובילה בגיוס ובהתנדבות לצה"ל".