תושבים ממודיעין ויישובי הסביבה, הנוהגים לטייל בטבע הפתוח בקרבת העיר, מעלים לאחרונה חשש מתופעה הולכת ומתרחבת של הימצאות כלבים משוטטים בשטחים בתחום ובקרבת העיר.
1 צפייה בגלריה
סכנת תקיפה. כלבי בר בסביבת מודיעין
סכנת תקיפה. כלבי בר בסביבת מודיעין
סכנת תקיפה. כלבי בר בסביבת מודיעין
(צילום: אור אופיר)
לדברי מי שנתקלו בשבועות האחרונים בקבוצות הכלבים, מדובר בחוויה לא נעימה, הטומנת בחובה סכנה של תקיפת חיות מחמד ואנשים בידי הכלבים המסתובבים בלהקות, המתנהלות כמו להקות כלבי בר וזאבים בטבע.
התופעה מוכרת במספר מקומות ברחבי ישראל, במיוחד בשטחים הסמוכים ליישובים גדולים, וכך גם במודיעין.
מדובר בלהקות כלבים עזובים, המשוטטים יחד בטבע ומגיעים אל פאתי הערים במטרה למצוא מזון ומים, ולעיתים קרובות נתקלים בעוברי אורח.
"זו חוויה מאוד מפחידה ולא נעימה", מספרת עתליה אוזן, תושבת מודיעין, שטיילה לפני כשבועיים בשטחים הפתוחים שמצפון לצומת שילת בכניסה למודיעין. "רציתי להתרחק קצת מהעיר, ולקחתי את שני הכלבים שלי לטיול, ובשלב מסוים התנפלו עלינו שלושה כלבים גדולים, שהבנתי מהר מאוד שהם עזובים. הם התקרבו אלינו ממש, צעקתי וזרקתי לכיוונם אבנים ולמזלי הם ברחו, ואני מיד תפסתי את הכלבים שלי ורצתי איתם לרכב שלי שחנה לא רחוק משם".
צעיר אחר, תושב היישוב כפר רות הסמוך למודיעין, מספר על מפגש דומה שחווה עם שני כלבים עזובים: "פגשתי את הכלבים כשטיילתי בשטח ליד היישוב, ולצערי הם תקפו אותי ואת הכלבים, ולא הייתי היחיד באיזור שזה קרה לו. גם אנשים נוספים שטיילו שם עם הכלבים שלהם הותקפו, ולצערי קשה מאוד ללכוד אותם כי הם פחדנים ובורחים כשמישהו מתקרב אליהם. החשש הוא שהכלבים האלה יפגעו גם בחיות בר, למשל בצבאים צעירים".
על מנת לטפל בתופעה המטרידה, הגורמת לחלק מתושבי העיר והסביבה להימנע מיציאה לשטח, פנו תושבי האיזור לפקחי המועצה האזורית חבל מודיעין, כדי שאלה יפעלו במסגרת השירות הווטרינרי ללכוד את הכלבים המשוטטים.
לדברי איש החברה להגנת הטבע ותושב היישוב שילת, יונתן מירב, מדובר בתופעה מוכרת, שעל הרשויות לטפל בה, דבר שאכן מבוצע בימים אלה.
קראו גם:
"בתל שילת הייתה בעבר להקה של כלבים רבים, ופקחי המועצה השקיעו המון זמן בנושא, ולכדו בסופו של דבר 60 כלבים", מספר מירב. "הדבר בהחלט באחריות המועצות האזוריות והרשויות, ואנשיהן אמורים לתת את המענה".
ממועצה אזורית חבל מודיעין נמסר בתגובה: "המועצה מנהלת מאבק קשה בנושא תוך שימוש בכל הכלים שהחוק מאפשר לנו. רשות הפיקוח והאכיפה של המועצה מקיימת שיחות שוטפות עם משרד החקלאות והשירותים הווטרינרים וביחד מתייעצים כיצד למגר את תופעת כלבי הבר באזור. המועצה רכשה רחפן שמסייע באיתור ולכידת להקות כלבי הבר והעברתם לכלביה הרשותית.
בשנים האחרונות נלכדו באזור מספר רב של כלבי בר אך לצערנו כמות כלבי הבר לא ירדה משמעותית וזאת בעקבות הגעת כלבי בר מהשטחים ומבעלי כלבים אשר נוטשים את הכלבים שלהם.
בנוסף, גייסנו פקחים חדשים שיעזרו להגביר את הנוכחות במקום ופיזרנו מספר מלכודות לתפיסת הכלבים. רשות הפיקוח והאכיפה של המועצה והווטרינרית הרשותית ימישכו ויבצעו פעולות לכידה מוגברות".