העלייה המטרידה בהיקף גניבת הרכבים הפרטיים מרחבי שכונות מודיעין, הביאה את העירייה להודיע אתמול (שלישי) על הוצאתו לפועל של מבצע מיוחד לשדרוג מערך המצלמות בחניונים ציבוריים ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
מצלמות חכמות וסיורים מוגברים
מצלמות חכמות וסיורים מוגברים
מצלמות חכמות וסיורים מוגברים
(המחשה: שאטרסטוק)
הההחלטה להוביל את המהלך התקיימה בתום פגישה שקיים אתמול בבוקר ראש העירייה, חיים ביבס, עם גורמים באגף הביטחון והחירום, שמזה חודשים אחדים מנסים להילחם בתופעת הגניבות של כלי הרכב בתחום העיר בשיתוף פעולה עם המשטרה המקומית.
בפגישה הוחלט כי במטרה לצמצם את גניבות כלי הרכב, פעולה המהווה פגיעה קשה בתחושת הביטחון האישי של התושבים, תנקוט העירייה בשבועות הקרובים בשורה של צעדים, ובהם הצבת מאות מצלמות אבטחה בחניונים ציבוריים, בכניסות לעיר, ובשטח השכונות עצמן, בעיקר במקומות המועדים לפורענות.
יצוין, כי במהלך החודשים האחרונים התרחשו עשרות מקרים של גניבות כלי רכב, חלק גדול מתוכן בשטח חניונים ציבוריים במרכז העיר, דבר המטריד מאוד את אנשי העירייה.
לפני כחצי שנה פורסמו על ידי המשטרה נתונים מטרידים, לפיהם הערים מודיעין וכפר סבא הן הערים במחוז מרכז שמתחומן נגנבים הכי הרבה כלי רכב.
על פי נתונים אלה, במהלך שנת 2021 נפתחו במשטרת מודיעין 242 תיקים בנושא.
פרט להצבת אמצעי אבטחה, הוחלט כי אגף הביטחון והסיור של העירייה יפרוס מעת לעת מחסומים בכניסות לעיר, יגביר את הסיורים בשטח חניונים ציבוריים, ואף ייעשה שימוש ברחפנים במטרה לאתר את גנבי הרכב, או לכל הפחות להתחקות אחר מעשיהם בזמן אמת.
חלק מהמצלמות שיוצבו הן מצלמות עם טכנולוגיית "ראייה" ויכולת תגובה, כך שבכל פעם שיבוצע מעשה חריג או חשוד בשטח חניונים, תסמן המערכת למוקד שיפעיל את המצלמות, כי פעולה חשודה מתרחשת בשטח.

2 צפייה בגלריה
מצלמות, מצלמה
מצלמות, מצלמה
בחניונים וברחבי העיר
(אילוסטרציה: shutterstock)

מי שעוד צפויים לסייע בבלימת התופעה המטרידה הם סטודנטים תושבי העיר, שעל פי תוכנית העירייה יגויסו בתשלום למערך הביטחון העירוני ויסיירו בשטח מסביב לשעון.
קראו גם:
ערן בראל, תושב העיר שרכבו נגנב לפני כשנה, מברך על המהלך: "מדהים שהעירייה מגיבה בצורה נכונה, ונקווה שגם יעילה, לתופעה המרגיזה של גניבת כלי רכב. אנחנו אמנם גרים על קו התפר, ומסביבנו יש מעברים רבים לכיוון השטחים שהגנבים יכולים להגיע אליהם תוך דקות, אבל כל פעולה מבורכת וחשובה, והלוואי שיצליחו לצמצם את הנגע הרע הזה".