שבועות אחרי שתושבים במודיעין המתגוררים בשכונות הסמוכות לפארק ענבה בכניסה המערבית לעיר התלוננו על התכנסויות ליליות רועשות של בני נוער במתחם הפארק, הוחלט בעירייה לנסות למגר את התופעה המטרידה.
2 צפייה בגלריה
"רעש של צחוקים וצעקות". התקנת מצלמות בפארק, השבוע
"רעש של צחוקים וצעקות". התקנת מצלמות בפארק, השבוע
"רעש של צחוקים וצעקות". התקנת מצלמות בפארק, השבוע
(צילום פרטי)
במסגרת הפעולות שבוצעו בשבוע שעבר הוצבו בכניסות לפארק שלטים גדולים המודיעים כי השהות במקום בשעות הלילה בסופי השבוע אסורה, וכן הותקנו בו אמצעי אבטחה מיוחדים שמטרתם למנוע כניסה ושהייה של אנשים במקום.
האירועים שהובילו את העירייה לצעד זה, כללו מספר מקרים של ונדליזם והשחתת רכוש, הקמת רעש ושתיית אלכוהול בידי בני נוער בתחום הפארק, חלקם קטינים.
בתחילת חודש אוקטובר החלו אנשי העירייה בראשות חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הביטחון הקהילתי, שמעון גואטה, לטפל בנושא בצורה החלטית, והגבירו את סיורי הפיקוח במקום בשעות הלילה, אולם מקרי הוונדליזם ומטרדי הרעש נמשכו, מה שהביא את העירייה להטיל מגבלות על הכניסה לשטח, בעיקר במהלך ערב שבת - זמן שהיה מועד לפורענות בכל הקשור להתכנסות בני נוער בשטח הפארק.
הנערים והנערות, תלמידי חטיבות ביניים ובתי ספר תיכוניים מכל רחבי העיר, מצאו בפארק, החל מחודשי הקיץ שחלף, נקודת מפגש לילית מועדפת, וניצלו אותו בשל היותו נסתר יחסית ומבודד מאיזור מרכז העיר.

2 צפייה בגלריה
פארק ענבה
פארק ענבה
פארק ענבה
(צילום: רונן כרם)

אולם למרות מיקומו הצדדי של הפארק, סבלו מהתופעה תושבי האיזור, במיוחד תושבי השכונות נופים, ציפורים ואבני חן, שחלק מבנייני המגורים בתחומן גובלים בשטח הפארק.
אביה שליו, תושבת שכונת הציפורים, מספרת: "כמעט בכל לילות שישי האחרונים, ובמיוחד בחודשיים האחרונים, סבלנו מהפרעות שהגיעו מאיזור הפארק, והיה ברור שאלה בני נוער. כמו בכל התכנסות של צעירים, היה המון רעש של צחוקים וצעקות, שהורגשו היטב בשעות הלילה, כשהכל מסביב שקט".
"התקנו מצלמות לטובת ניטור שטח גדול יותר של הפארק, ובמידת הצורך נשלחים לשטח כוחות שיטור ופיקוח עירוני"
לטענת תושב אחר, התושבים מוטרדים גם מאופי המפגשים של בני הנוער: "ההתכנסות של בני הנוער בפארק בלילות, לפעמים עשרות מהם, היא גורם מטריד לא רק בגלל הרעש החזק וההפרעה למנוחה, אלא גם בגלל שאנחנו יודעים מה בני נוער עושים כשהם נפגשים במקומות כאלה בלילות ‑ בעיקר שתייה של אלכוהול. שמענו לאורך הקיץ על מפגשים המוניים שהסתיימו בבני נוער ששתו יותר מדי, וחלקם נזקקו לטיפול רפואי, ובכלל, כשנוער ואלכוהול נפגשים זה מתכון לצרות".
בעקבות אירועים אלה נכנס כאמור חבר המועצה גואטה לעובי הקורה, והחל לטפל בתופעה.
פעולות אנשי אגף הביטחון העירוני הביאו בסוף השבוע האחרון לסגירתו של הפארק לכניסה בין השעות 22:00 בערב ו־5:00 בבוקר.
"אלה שעות שהבנו שבמהלכן היו הכי הרבה הפרעות, ובהן התרחשו עיקר המקרים", מסביר גואטה, "ולכן דאגנו להצבת שילוט דומה וברור בכל הכניסות לפארק. בנוסף, התקנו מצלמות לטובת ניטור שטח גדול יותר של הפארק, ומוקד הביטחון שלנו עוקב אחר המתרחש, ובמידת הצורך נשלחים לשטח כוחות שיטור ופיקוח עירוני".
קראו גם:
לדברי גואטה, במהלך השבועות הקרובים, כדי לוודא כי פעולות המניעה בשטח יצליחו, תתוגבר במקום תנועתם של כוחות השיטור בשעות הלילה: "נמשיך לעקוב אחר הנושא כדי למגר את התופעות האלה יחד עם כל הגורמים ברשות, כולל פעילי סיירת ההורים, במטרה להעניק לכל התושבים ביטחון קהילתי מירבי".
פורסם לראשונה: 07:40, 06.11.22