תושבי מודיעין ממוקמים במקום הראשון במענה על שאלון מפקד האוכלוסין החדש של מדינת ישראל, תהליך המקודם במהלך החודשים האחרונים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
2 צפייה בגלריה
ראשונים בארץ במילוי סקר המפקד
ראשונים בארץ במילוי סקר המפקד
ראשונים בארץ במילוי סקר המפקד
(המחשה: שאטרסטוק)
כ-700 אלף תושבים במדינה, בני נוער, צעירים ומבוגרים, נבחרו לקחת חלק במפקד, הנחשב לחובה, אולם יש לא מעט שטרם מילאו את השאלון המפורט, על אף שמדובר במשימה חשובה.
מי שכן נענו לקריאה, בגדול, הם תושבי מודיעין, שעל פי נתוני הלמ"ס מאתמול (רביעי), מדורגים ראשונים בן הרשויות המקומיות הגדולות (מעל 56 אלף תושבים) בישראל בשיעור המשיבים על השאלון, כאשר עד עתה השיבו עליו 85 אחוזים מתושבי העיר שנבחרו למפקד.
לשם השוואה, הממוצע הארצי של המשיבים עומד נכון לימים אלה על 72 אחוזים, כך שתושבי מודיעין בהחלט ראויים לשבח.
מיד אחרי מודיעין מדורגת העיר ראש העין, שנותנת "פייט" למודיעין עם 84 אחוזים מתושבי העיר שנבחרו למלא את השאלון, שהשיבו עליו, ולאחר מכן מדורגת הוד השרון (81 אחוזים).
מי שמקבלים את הבקשה למענה על השאלון יכולים לעשות זאת בשלוש דרכים: באמצעות המחשב הביתי, באמצעות ראיון טלפוני, או באמצעות סוקר שיגיע אל בית המשיב, ותושבי מודיעין בחרו ברובם (מעל 45 אחוזים) באפשרות של מילוי השאלון באתר האינטרנט הייעודי שנפתח לצורך הפרויקט.
מבין היישובים הבינוניים, בולטים לטובה תושבי מודיעין עילית הסמוכה למודיעין, שהשיבו על השאלון באחוזים מכובדים למדי: 83 אחוזים מהתושבים שנבחרו, שהשיבו על שאלון המפקד.
מי שעומד בראש המבצע, מנהל המפקד ניצן הכהן, העביר השבוע ללשכת ראש העירייה, חיים ביבס, את הערכתו לביצועיהם של תושבי העיר, שיבח את אחוז ההשתתפות הגבוה, וקרא לשאר תושבי העיר לענות על השאלון.
"תושבי העיר מבינים את חשיבות המפקד לשיפור עתידי של איכות החיים של כולנו כאן בעשור הנוכחי", אומר הכהן. "השאלון עוסק בנושאים דמוגרפיים, חברתיים וכלכליים, ומדובר במשימה לאומית חשובה, וטוב יעשו מי שהתבקשו להשתתף במפקד, לקחת בו חלק".

2 צפייה בגלריה
מנהל המפקד, ניצן הכהן
מנהל המפקד, ניצן הכהן
מנהל המפקד, ניצן הכהן
(צילום: למ"ס)

רונית מדר, תושבת העיר, שמילאה עם בנה הצעיר את השאלון, מספרת כי עשתה זאת ברצון רב.
"הילד שלנו בן 17 וקיבל בקשה לענות על השאלון, ולמרות שבהתחלה לא היה לו כוח לזה, ישבנו איתו חצי שעה וסיימנו את הסיפור", מספרת מדר.
קראו גם:
"כשאני הייתי צעירה, הסוקרים היו מגיעים הביתה, וזה היה סיפור של ממש, אבל היום זה באמת פשוט. אחרי שמילאנו את השאלון אמרנו לחברים שלנו לעשות את זה גם, והם עשו, אז ככה שתרמנו עוד תרומה למפקד. הרבה אנשים חושבים שזה כאב ראש, אבל חשוב בעיני לתת יד, ואני שמחה שחלק גדול מתושבי מודיעין בדעה הזו".