ישיבה דרמטית שהתקיימה באמצע השבוע שעבר בוועדה המשותפת לתחבורה יבשתית במינהל לתכנון של משרד הפנים, הסתיימה בהצלחה רבה מבחינת הנהלת המועצה האזורית גזר, כמו גם מבחינת יישובי הסביבה, כולל באזור מודיעין.
הסיבה: אנשי הנהלת מועצת גזר בראשות רותם ידלין, בשיתוף רשות הטבע והגנים, קק"ל, החברה להגנת הטבע ומשרד החקלאות, הצליחו לשכנע את אנשי מינהל התכנון כי הקמתו של מחלף באזור צומת לטרון אינה חיונית, וכי בנייתו תפגע קשות בסביבה.
1 צפייה בגלריה
לטרון
לטרון
לטרון
(צילום: שאטרסטוק)
קראו גם:
הקמת המחלף עמדה על הפרק במהלך השנים האחרונות, כשמטרת הפרויקט היתה ליצור מחלף חלופי למחלף הקיים מזה עשרות שנים, למקרה חירום.
אלא שעם תחילת פרסום התוכניות הביעו ארגוני הסביבה התנגדות לפרויקט, שכן הוא היה מתכונן לקום על שטח פתוח נרחב, הכולל שטחים מיוערים השייכים לקק"ל וכן שטחים חקלאיים השייכים ליישובים שעלבים ומשמר איילון שבתחום המועצה האזורית גזר.
במהלך החודשים האחרונים עשו אנשי מועצת גזר וארגוני הסביבה מאמץ גדול כדי להתנגד לפרויקט.
באמצע השבוע שעבר התקיים דיון מיוחד בנושא, שבסיומו החליטו ראשי מינהל התכנון לגנוז את התוכנית להקמת המחלף.
"הצלחנו בכוחות משותפים לעצור את תוכנית הקמת המחלף והדגשנו בדיון את חשיבות עמק איילון השוכן באיזור למורשת מלחמת העצמאות וקרבות לטרון ואת חובתנו לשמר את האיזור הפתוח, החקלאי", אומרת ידלין. "ניצחנו ונמשיך לעמוד על המשמר למען נכסי ההיסטוריה, המורשת והחקלאות של ארץ ישראל".
חגי אביהו, דור שני לחקלאים המתגוררים ביישוב שעלבים, מרוצה מאוד מההחלטה לגנוז את התוכנית להקמת המחלף.
"זה לא רק המורשת וההיסטוריה, אלא גם הטבע המקסים שיש פה מסביב והולך ומתמעט בשנים האחרונות בשל כל מיני סיבות", אומר אביהו. "אסור שיהרסו לנו את הנוף המקיף את היישוב ואת הדרך העולה למודיעין ולירושלים – מראות שהם חלק מפרוזדור טבע שחייבים לשמור עליו".