תלמידי ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין ערכו מיפוי בבתי העלמין האזרחיים ברחבי הארץ, על מנת לאתר קברים של חללי צה"ל חרדים שאינם זוכים לאמירת קדיש ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואיש אינו פוקד ביום זה את קברם. ביום הזיכרון הם יפקדו את קברם, יאמרו קדיש וידליקו נרות זיכרון.
גבעת ברנר: למה כוסתה אנדרטה לזכר חללי צה"ל חרדי חילל קברי חללי צה"ל כי היו עליהם תמונות
למרות שחיילים חרדים הם כבר מחלק מהנוף בחברה החרדית, עדיין הדבר אינו מתקבל כמובן מאליו בקרב חלק מהקהילות. לאורך שנות קיומה של המדינה נפלו במערכות ישראל חללי צה"ל רבים המשתייכים למגזר החרדי. עם זאת, עשרות משפחות החליטו כי יקיריהם ייטמנו בבתי עלמין אזרחיים ולא בבתי עלמין צבאיים כשאר חללי צה"ל, כנראה בגלל שהן מתביישות בשירותם הצבאי ואינן פוקדות כלל את קברי בניהם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. על חלק מהקברים כלל לא מצוין כי מדובר בחלל צה"ל, וגם נסיבות נפילתו של החלל נעדרות מהמצבה.
ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הטקסים הממלכתיים מתקיימים בבתי העלמין הצבאיים, וכך - רבים מהקברים הללו נותרים ביום הזה מיותמים ואיש אינו פוקד את קברם.
ביום הזיכרון הנוכחי יפקדו את קברם תלמידי ישיבת ההסדר 'מאיר הראל' במודיעין שיגיעו לבתי העלמין האזרחיים בירושלים ובבני ברק יחד עם רבני הישיבה. התלמידים יגיעו למקום לאחר שנערך מיפוי ואיתור של הקברים הרלוונטיים, כשבפרויקט יטלו חלק גם תלמידי שלוחות הישיבה באופקים וקריית־אונו. הם יאמרו קדיש, יקראו תהילים וידליקו נרות זכרון.
לדברי ראש ישיבת ההסדר, הרב (אל"מ מיל') אליעזר שנוולד, "יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הוא מבחינתנו אחד הימים הקדושים בלוח השנה של מדינת ישראל. על הגנת הארץ הזו נפלו חללים רבים כשהאויב לא הבחין בין המגזרים השונים אליהם השתייכו הלוחמים. מבחינתנו - ההגעה לקבריהם של החללים החרדים ביום הזכרון של מדינת ישראל היא שליחות ציבורית מהמעלה הראשונה - להוקרת זכרם ולעילוי נשמתם".