"לא תיארתי לעצמי שאחרי שאעלה לישראל, אחווה את השואה השנייה, כאן, בארץ אבותינו". כך אמרה אלה גוטין, אמו של סגן יונתן גוטין ז"ל, שנפל במתקפת השבעה באוקטובר, במהלך טקס הנצחה וקריאת משעול בעיר על שמו, שערכה בשבוע שעבר עיריית מודיעין־מכבים־רעות.
2 צפייה בגלריה
טקס ההנצחה
טקס ההנצחה
טקס ההנצחה
(צילום: דוברות עיריית מודיעין)

כמו בפעמים הקודמות, בחרו העירייה ובני המשפחה השכולה את המקום בו יונצח זכרו של החלל והטקס התקיים ברחוב ירח אב 11 בשכונת הכרמים בעיר, בסמוך לבית הוריו של גוטין ז"ל, במקום בו גדל.
גוטין ז"ל (20) שירת כקצין תיקשוב ביחידה הרב מימדית. בצעירותו התאמן במועדון הג'ודו סאקורה במודיעין, התחרה מספר פעמים באליפות ישראל בג'ודו ובשנת 2019, באליפות לנערים, זכה בתואר סגן אלוף ישראל, מה שהביא אותו לצאת בהמשך להשתתפות בתחרויות בינלאומיות, אולם עיסוקו בענף זה פסק עם גיוסו לצה"ל.

2 צפייה בגלריה
יונתן גוטין ז"ל
יונתן גוטין ז"ל
יונתן גוטין ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

לאחר מותו אמר עליו אחד מחבריו: "ליונתן היתה אפשרות להיות ספורטאי מצטיין בצבא, אבל הוא בחר להיות לוחם, והוא הוקפץ לקיבוץ בארי עם קבלת הידיעות על חדירת המחבלים ליישוב. הוא עבר מבית לבית כדי לחלץ עוד משפחה ועוד משפחה, והציל חיים במחיר חייו שלו, הוא היה ילד טוב, אהוב, חיובי, בן אדם הכי טוב שיש, לב טוב, חבר טוב, מעולם לא ראיתי אותו רב עם מישהו, תמיד היה שם כדי לעזור למי שצריך".
בטקס קריאת המשעול על שמו, משעול יונתן (ג'וני) גוטין, נכחו עשרות משתתפים, בני משפחתו, ההורים אלה ואלכס והאחות מיכל, בכירי העירייה, חברי מועצת העיר, חברים ומכרים, שהגיעו כדי לחלוק לגוטין ז"ל כבוד.

קראו גם:

על אבן הזיכרון בכניסה למשעול נרשם המשפט: "אני איתך על מלא אחי", אותו אמר גוטין ז"ל למפקדו בשעות הצהריים של יום הלחימה הראשון כאשר נשאל על ידו אם הוא מוכן לקרב.
במהלך הטקס נשאה אמו דברים מרגשים וציינה כי 79 שנים לפני הטקס לזכר בנה שוחרר מחנה ההשמדה אוושוויץ בירקנאו בפולין.
"כשהייתי ילדה גדלתי בברית המועצות, סבי וסבותי היו שורדי שואה ואף נלחמו במלחמת העולם השנייה, הם שרדו למרבה המזל, אבל חלק מהמשפחות שלהם נרצחו", אמרה האם. "תמיד חגגנו את יום הניצחון על הנאצים, וזה היה ונשאר יום משמעותי מאוד בחיי, יום הניצחון, החופש, החירות. לא יכולתי להעלות על הדעת שהבן הבכור שלי יילחם נגד חמאס שמבחינתי מייצגים את הנאצים".